Over mijn mama …
Dat het slechter ging wisten we al wel. Ze heeft de laatste tijd veel pijn, is vaak duizelig (zelfs flauwgevallen van de week), en noem maar op. De morfine is ook al een aantal keer aangepast en een medicijn wat ze erbij heeft verlaagd (Dextametazon) heel geschommel dus. Gisteren moest de dus weer naar haar internist voor de uitslagen van haar bloed etc. Als antwoord op de vraag hoe mama ervoor stond zei hij … het had me niet verbaasd als je er al niet meer geweest was. Ze kon kiezen tussen 2 opties of scans laten maken en dan eventueel bestralingen als pijnbestrijding of niets meer doen en de morfine verhogen. Ze heeft gekozen voor de laatste optie. Je wordt zo weer flink met je neus op de feiten gedrukt en opeens heb je dan het besef dat het ook wel eens heel snel kan gaan, maar het blijft onwerkelijk allemaal. Het is zo'n rare situatie en het kost vreselijk veel energie voor ons allemaal. Ze zeggen wel eens dat een bepaalde hoeveelheid morfine ook toe kan dragen aan een slecht humeur en ik denk dat dit bij mama als zover is, ze is niet meer de mama die ik ken, met vlagen wel hoor maar over het algemeen is ze boos en kan ze niets hebben. Ik begrijp het natuurlijk, maar er zijn veel mensen die hier toch moeite mee hebben (waaronder ook de rest van ons gezin) ze is soms ook erg onredelijk maar goed wat wil je. Nu zijn jullie weer wat meer op de hoogte en mocht er weer nieuws zijn dan horen jullie het van me. Hoe gaat het bij jullie???