Heeft nu bijna iedereen kanker? Ik vind het schrikbarend

• Ella

Hallo allemaal,

Het valt me gewoon op de laatste tijd dat er ontzettend veel mensen om me heen kanker hebben. Ik vind het echt schrikbarend.

Mijn peetoom en peettante zijn overleden aan kanker, de vroegere buurvrouw van net in de 40 ook, nu heeft een andere tante kanker (borstk gehad en nu darmkanker), weer een kennis lymfeklierkanker, zusje van een collega nog begin 20 borstkanker, man van een vriendin van 27 tumor in de rug, vriend van collega begin 30, tumor in een nier en paar jaar geleden darmkanker gehad en zo kan ik nog wel even doorgaan………

Mijn vader is in april dit jaar overleden aan longkanker (heb ik over bericht alhier).

Was het “vroeger” ook zo veel voorkomend of is het nu veel meer dan toen en zo ja waar zou het door komen?

Ik vind het angstaanjagend……

Wens iedereen die er nu mee te maken heeft ook heel veel sterkte!

Groetjes

Ella

• merel

Je hoort wel eens via via die iemand heeft kanker, je denkt er even aan en het vervaagd weer, als je echter zelf kanker heb of iemand die dichtbij je staat dan ben je er emotioneler bij betrokken en dan lijkt het wel of half nederland kanker heeft, andere mensen gaan dan ook meer vertellenover anderen die het ook hebben of gehad. Hoe het komt ik zou het niet weten, welvaart, slechte stoffen, voeding?????? Het is te hopen dat het ooit te voorkomen is en dat alle kanker te genezen is, maar ik denk als dat gebeurd dat er dan wel weer een andere ziekte ontstaat. Ik denk er maar nooit teveel over na, met mij gaat het goed en ik geniet van het leven. Daarom is mijn motto tegenwoordig geniet van het leven het kan morgen over zijn, ga niet wachten tot je 60 ben, stel geen dingen uit maar doe ze nu en vandaag, nu kan het nog. En het hoeven niet altijd grootse dingen te zijn, geniet ook van het kleine die kus die knuffel die aandacht dat steuntje.Verder wens ik iedereen op dit forum die in alle vormen met kanker te maken heeft ook veel sterkte.

• marielle

hoi Ella,

ik denk er hetzelfde over als merel. Als je er 1 keer van dichtbij mee geconfronteerd bent, lijk je automatische voelsprieten te hebbeng gekregen. Het woordje kanker, maakt je gelijk alert. Waar het normaal je ene oor in en het andere oor uit ging (hoe erg situaties ook zijn/waren) blijft het nu onmiddellijk hangen omdat je het van zo dichtbij meegemaakt hebt.

1 op de 3 mensen krijgt te maken met kanker. Dat is al een tijd zo. En dat is schrikbarend veel. En hoe ouder je wordt, hoe meer mensen je kent. Als jongere heb je vrienden, maar ooms of tantes van die vrienden, daar hoor je nooit wat van. Als je wat ouder wordt, heb je ook vrienden, maar die hebben weer kinderen en die hebben ook vrienden en dan hoor je er gelijk meer over….

maar oke, het is verdrietig.. dat is een ding dat zeker is en weleens moeilijk te accepteren.

groetjes Marielle

• COLLIN is bijna 1! (12-08)

Je hoort het inderdaad veel te vaak :(

• janny

wat dacht je van tsjernobil in 1986??

de koeien moesten in die tijd op stal, vanwege de fall-out.

helaas hoorde mijn moeder in februari haar vonnis aan (en wij ook).

levensverwachting van 6-12 maanden, nu zijn wij acht maanden verder en gelukkig is zij er nog (hetzij zwak). longkanker, lymfeklierkanker en longvlieskanker, maar onherroepelijk komt het moment.

zij heeft 3 keer in haar leven kanker overwonnen (kwaadaardige melanoom, borstkanker en baarmoedertumor). dit keer is het niet meer te stoppen.

iedereen heel veel sterkte

• Floortje

Ik heb zelf ook het idee dat er veel kanker is;dat komt omdat je een aantal mensen hebt verloren in je naaste omgeving,mn vader kortgeleden;mn beste vriendin heeft het nu;zij is nog maar 36, ze zegt zelf;ik heb het aan mezelf te danken; veel roken

en veel drinken, veel gefeest zeg maar,ze zegt zelf ik heb een leuk leven gehad ,Ik vind dat wel dapper,maar toch schrik ik er dan van zoals ze het zegt; ze vecht wel, maar het klinkt zo “berustend ”en ja ik wil haar niet missen;zijn al bevriend vanaf de lagere school.Verder is een goed vriend vanmij drie jaren terug overleden aan aids,ook heel ingrijpend allemaal. zou willen dat er es betere medicijnen kwamen voor al deze rotziekten………..

Floor