WAARSCHUWING voor kanker verwekkende stoffen in geïmpregneerd hout.

• Yvetje

Ha H..J.v.E.,

Ik weet niet goed wat ik met zo'n reactie moet doen. Ik vind het ten eerste zeer onbeschofd dat je iemand zo neer haalt en zelfs beticht van domheid. Wie is er dom?!? Kies zelf maar.

Allebei m'n ouders hebben kanker, m'n pa heeft t “geluk” (niet dus) dat ie 2 kankers heeft. Maar ik ga me niet druk maken om geimpregneerd hout. Staat in de tuin, maar ik lik er niet aan en t staat ook niet wekelijks op tafel bij t avondeten. Vele andere dingen wel, ws ook kankerverwekkend, maar misschien ook niet. Een ding heb ik geleerd van deze rot-ziekte is dat je moet LEVEN, en dat al op 35 jarige leeftijd. Dus LEEF en geniet van de mensen om je heen.

So if you're careful

you won't get hurt

but if you’re careful all the time

then what’s it worth?

Words by Magne Furuholmen A-Ha

Heel veel liefs voor verder iedereen hier en sterkte waar nodig.

Yvetje

• marielle

Beetje vreemde reacties… van roken is het inmiddels toch ook bekend dat we er een grotere kans door krijgen op longkanker? En het zelfde geld voor Asbest, daarvan weten we toch ook hoe slecht het is en dat je er (asbest)kanker door kunt krijgen?

Het gebruik van materiaal waar asbest in zit is verboden. Wanneer er ergens asbest nog zit en je wil dat kwijt, moet het goed ingepakt worden etc. Roken kunnen ze niet verbieden omdat er nog te veel mensen zijn die roken. Maar er wordt wel een beleid tegen gevoerd om zoveel mogelijk mensen te beschermen tegen de effecten van het roken.

Kennis is belangrijk! Ook deze kennis! We willen wel allemaal graag op jongere leeftijden en meer preventieve onderzoeken (denk aan borstonderzoek) maar is het niet veel belangrijker om de oorzaken weg te nemen? Maak gebruik van de kennis die gedeelt wordt.

Dit bord is naar mijn mening zeker om elkaar te steunen en gesteund te worden, maar toch ook om informatie uit te wisselen? Ik was hier al van op de hoogte door deze link: http://www.wolmanzouten.nl/sidhadorp.html

groetjes Marielle

• Yvetje

Helaas was dit een reactie van mij omdat wij als familie al een aantal jaar goedbedoelde en ongevraagde adviezen te horen krijgen. Of “heerlijke cliches”, of verhalen van die tante van de buurvrouw van de achterneef en inderdaad broodje-aap-verhalen. Of deze, had je maar niet moeten………(vul zelf maar in) of had jij niet gewerkt met…….

Maar het feit dat er in de onderwerpregel staat WAARSCHUWING, zoiets van oh jeee kijk uit, je leven is in gevaar, oeps…….. Daardoor krijg je dit soort reacties, in ieder geval van mij.

Ik vind deze site vooral voor steun en een luisterend oor/oog. En wil je dan toch perse iets kwijt hierover, kan dit ook iets minder. Info mag wel, mits niet misleidend, maar dan geen hoofdletters, maar meer van goh he ik heb gelezen/gehoord dat….. en dan gewoon zonder hoofdletters en niet met een belerend toontje. Ik ben dan wel blond, maar……..

• marielle

Ik snap wat je bedoelt hoor.. je hebt al zo vaak hier ook van die ‘wondermiddeltjes’ etc gelezen en dat soort dingen worden vaak door je strot geduwd ook door flink hoofdletters te gebruiken enzo.. dat je het MOET lezen… En dat laatste bepaal je nog altijd zélf !

Toevallig wist ik echter dat de webmaster van een serieuze kankersite, hier ook mee bezig was geweest, mensen hierin ondersteunde, dus vandaar dat ik het misschien ook anders las dan de meeste hier.

Het is moeilijk om voor jezelf uit te maken wat is waar… en wat is weer een of ander vaag onderzoek… Juist als er geen ruchtbaarheid aan gegeven wordt vanuit kankerstichtingen en vanuit de pers.. mochten het dan fabels zijn, dan hoor je dat ook meestal wel.

groetjes Marielle

• vianne

Dat is waar,mijn schoonmoeder (50) heeft zich helemaal gestort op het gebruik van enorme hoeveelheden haaienkraakbeen,was destijds een wondermiddel volgens vele alternatieve genezers.Ze heeft het 2 maanden kunne gebruiken ,toen verloor ze de strijd.

Het KWF en de oncologen gaven geen reacties ,meningen of iets dergelijks.In hun wanhoop storten mensen zie op sommige alternatieve behandelingen of leven door alsof er niets aan de hand is(zie ik bij mijn ouders).

Als de artsen geen behandeling meer weten is het voor sommige mensen heel hoopvol om nog wat zelf te proberen.

Ik lees het ook anders maar hou absoluut niet van al die bangmakende berichten die nergens op gebaseerd zijn.

Allemaal veel sterkte ,kracht en moed

.

• merel

Ik blijf erbij dat dit politiek gehannes niet hier hoort, en dan de manier waar Hjve antwoord terug geeft, en vervolgens te laf is om nog eens te reageren zegt mij al genoeg.

• Yvetje

Sorry zou hier op zijn plaats zijn, vind het niet netjes om iemand dom of niet intelligent te noemen als zij d'r mening geeft. U heeft toch ook 't recht gekregen om uw mening hier neer te zetten, ondanks dat ook ik vind dat dit hier niet thuis hoort.

• Yvetje

ik bedoel dus dit naar HJvE.

• Rakkertje

Je hebt groot gelijk Merel!

Liefs,Rakkertje