Eventjes maar of nog een heel leven?

• Yvje

hallo allemaal,

moeilijk om hier iets te schrijven, maar ik wil ff m'n hoofd leeg hebben. Tja eerst maar een korte intro, ik ben 35 jaar, getrouwd en een dochtertje. Heb een broer en gelukkig nog allebei m'n ouders. Maar….. zowel m'n moeder als vader hebben kanker.

Mijn moeder heeft borstkanker met uitzaaiingen, maar vooralsnog slaat de behandeling aan. Ja ik zeg vooralsnog omdat ik steeds voorzichtiger wordt met hoop/hopen.

Mijn vader heeft non-hodgkin (lymflierkanker), maar dit was al een tijd niet actief. En nu al een paar maanden ziekte van Kahler (beenmergkanker). Hij heeft al met een been op de trap naar “boven” gestaan, maar voorlopig is die trap nog oneindig lang.

Nu krijg tie binnenkort een stamceltransplantatie. En voor mijn gevoel is het erop of eronder. Dus heb ik hem nog maar eventjes of voor altijd??? Dit vind ik erg zwaar om mee om te gaan. Ik wil gewoon doen met hem, maar ook niet alsof er niks aan de hand is en als 't verkeerd gaat, dat ik dan denk, had ik maar….

Het lijkt wel of m'n ouders soms alle pech van de wereld hebben. Wie heeft er nu tegelijk kanker? En dan m'n pa krijgt het dubbelop.

Ach we gaan gewoon door, zullen wel moeten en stiekem gewoon heel hard duimen dat na al deze pech ze ook absoluut een beetje geluk verdienen. Dank juliie dat je ff de tijd nam om dit te lezen en hopelijk kan ik over een tijdje weer zeggen, nog een heel leven!.

Liefs Yvje

• rena@

lieve Yvje

tja wat te schrijfen,op je berichtje………moeilijk is dat? om iets te schrijfen.

ik heb mijn moeder al heel jong verloren aan kanker….en ook vele dierbaren,

maar dat even terzijde……het gaat nu om jou.

wat moet je veel doormaken……moeder en vader die kanker hebben.

maar hou de moed erin……ook al is het gemakklijk gezegt.

ik duim heel hard met je mee.

na zoveel pech? moet er toch een zonnestraal gaan schijnen.

wens je heel veel sterkte toe.

vr gr rena

• Marijke

Lieve Yvje,

Moeilijk hoor als allebei je ouders kanker hebben. Probeer nog te genieten van de momenten die je samen met ze door mag brengen… en wie weet hoelang die tijd nog is.

Helaas komt het vaker voor dat zowel vader en moeder kanker hebben. Mijn man is 6 maart jl overleden aan blaaskanker en ik heb zelf leukemie (CML). Onze kinderen ( 10 en 8 jaar oud) hebben al heel wat voor hun kiezen gehad in hun jonge leventje.

Ik wil jou en natuurlijk je ouders heel veel sterkte toewensen.

Gr. Marijke

• Yvje

Hallo Rena en Marijke,

Dank jullie voor jullie woorden. Tja wat moet een mens hierop zeggen. We blijven maar doorgaan en hopen op dat ene zonnestraaltje. En Marijke, voor jou ook een extra zonnestraaltje. Dank jullie allebei.