Wie heeft ervaring met...???

• wendy

Hallo allemaal,

Ik heb lang niets meer van me laten horen, mijn excuus hiervoor!

Ik heb momenteel 5 chemokuren Carbo erop zitten…..

Helaas heeft deze niets geholpen, de CT scan gaf geen verandering aan, máár de tumor is ook niet gegroeid! Dus positief of niet………..Ik zie dit toch wel als positief!

Afijn, nu komt het….Ik kan namelijk weer gaan kuren, dit keer zal ik Caelyx krijgen…Ik heb geen flauw idee wat voor een kuur het is, ik heb er ook nog nooit van gehoord, mijn vraag; Heeft iemand ervaring met deze kuur???

Graag zou ik iets van jullie willen horen hierover…..zowel positieve als negatieve ervaringen…

Alvast bedankt!!!

Groetjes wendy.

• marielle

Hoi Wendy,

ik kan me herinnerne dat ik er ooit mensen over heb zien schrijven op bepaalde fora, maar kan nergens meer wat vinden. Dus mogelijk was het in een emailgroep.. en die zijn besloten, dus dat zoekt wat moeilijker.

Hieronder heb ik deze info nog gevonden. Opvallend hieraan vond ik dat het hier gaat om doxorubicine. Daar zul je vast wel wat meer info over kunnen vinden. Alleen heb je daar dus niet zoveel aan.. omdat ze het middel zo bewerkt hebben, dat er veel minder bijwerkingen aan zitten dan aan ‘schoon’ doxorubicine.. maarja..

hopelijk vind je nog iemand.. ik zal je stukje onthouden en als ik nog iemand vind.. hoor je het !

groetjes Marielle

Deze chemotherapie is een gepegyleerde liposomale formulering van doxorubicinehydrocholoride. De werkzame stof doxorubicine is verpakt in minuscuul kleine vetbolletjes, die weer omgeven zijn door een waterige massa. Hierdoor kan het geneesmiddel de tumor ongehinderd bereiken. Door de samenstelling blijft Caelyx ook langer werkzaam en hoeft daardoor slechts eens in de 28 dagen toegediend te worden. Uit klinisch registratie-onderzoek is gebleken dat gepegyleerd liposomaal doxorubicine even effectief is als conventionele doxorubicine, maar aanzienlijk minder kans geeft op hartaandoeningen en haaruitval.