laatste loodjes

• Hilda

Hey all,

Een stukje terug heb ik al geschreven over mn moeder, die sinds een jaar weet dat ze leverkanker heeft. Ze hadden haar 6 maanden max gegeven….na een jaar is nu de koek echt op. Ze eet niet meer en drinkt nauwelijks. Het einde is nu echt heel nabij. Ik ben zo bang, bang voor de leegte die komt, bang voor de pijn. Ik kan er nu niet meer onderuit…. t is echt einde verhaal. Tot t einde toe houd je hoop….tot nu….hoop is op….nu alleen maar wachten. Ga vanmiddag proberen met haar tepraten, alhoewel ze al een jaar nergens over praat. Nu moet t, misschien heb ik morgen de kans niet meer.

Ik wil helemaal geen afscheid nemen, ik wil nog niet zonder mn mamsie….Mn ukkies die opgroeien zonder oma…t idee alleen al…stel je voor en ze kunnen haar zich niet meer bewust herinneren…alleen nog dat oma ziek was….Die kans is toch echt aanwezig…ze zijn nog zo jong en oma ligt al 8 maanden op bed…Ik vind t zo jammer dat ze zich oma niet zullen herinneren zoals ze was, dat ze dingen met hen ging doen. Waar ik wel echt dankbaar voor ben is dat ze zich nog steeds herinneren dat ze bij oma in bed sliepen als we er bleven slapen (om de vrijdag). Misschien komt er wel een tijd dat ze bij opa gan slapen en dan in oma haar bed mogen liggen…..de tijd zal t leren. Ik hoop dat we t redden met zn allen…t moet gewoon.

• mizz

Sterkte,we zitten in hetzelfde schuitje.

Wat je alleen moet doen is wel praten.

We hebben dat bij mijn schoonmoeder niet gedaan,dat is voor beide heel moeilijk.Nu met mijn moeder maak ik het bespreekbaar,hoewel het niet makkelijk is maar je merkt toch dat het goed is.

Mijn kids hebben straks ook geen Oma meer dat is een groot gemis inderdaad in een kinderleven.

Veel liefs en hou je goed!

Mizz

• jose

Hallo Hilda en Mizz

Ik wil jullie heel veel sterkte wensen. Hilde nu je weet dat het einde helaas dichtbij is . Het is niet met een pen te beschrijven hoe je je gaat voelen als je straks je moeder niet meer hebt, en natuurlijk de oma van je kinderen. Mijn moeder is 4 maanden geleden overleden, en de pijn , verdriet, gemis wordt zoveel groter. Heb 1 zoontje van bijna 5 die vaak nog zegt ik mis oma. Ze waren zulke maatjes . Maar helaas we kunnen haar nooit meer terug krijgen. Probeer toch elke minuut te zijn van de dag bij je moeder. En zeg wat je wilt zeggen. Ook al wil zij niet praten.

Heel veel sterkte voor jullie allemaal.

liefs Jose

• ~*~ Ilona & Collin (12-08-05) ~*~

Kan alleen zeggen … heel veel sterkte en kracht!