Hoe gaat het?!

• Linda

Hallo mensen die wel eens op dit pb komen, ik “loop” hier nu al ruim een jaar rond. Sinds de darmkanker van mijn vader. Hij is inmiddels overleden.

Ik vroeg me af hoe het met Emma, Bien en Rakkertje gaat!

Wij waren ruim een jaar terug allemaal een familielied met een vorm van kanker.

Misschien voor de mensen van de laatste tijd een voorbeeld dat het hier komen je best kan steunen!

Wens iedereen succes en sterkte!

Ennuh, Emma, Bien en Rakkertje; Laat je horen!!!

Veel liefs; Linda

• Linda

even een correctie; wij waren ruim een jaar geleden een familielid VÁN iemand met kanker…

• Bien

Lieve Linda,

hier ben ik weer. En het zweet staat weer in mijn handen…. vandaar dat ik vandaag het pb weer even opzoek - en toevallig jouw berichtje tegenkom.

Mijn schoonmoeder heeft 3 jr geleden borstkanker gehad. Ze is schoon verklaard, na de chemo. Maar afgelopen vrijdag moest ze helaas weer onder de scan. Er zit een plekje op haar ribben, een raar plekje dat groeit.

Er schiet weer vanalles door mijn hoofd en ik vind het zo moeilijk om positief te blijven, na de slechte ervaring met mijn eigen vader… Aanstaande vrijdag krijgen wij de uitslag van de scan. Het voelt weer als de langste week van ons leven.

Voor mijn vriend probeer ik sterk te zijn, maar mijn vaders verjaardag en sterfdag naderen, en daar heb ik het al zo moeilijk mee - hoe kan ik hem dan ook nog steunen?

Mijn vraag is of jullie allemaal positieve gedachten kunnen zenden naar mijn schoonmoeder. Laat het een cyste zijn, of een ontstoken lymphe… Iets wat met medicijnen of een simpele ingreep verwijderd kan worden. Laat het alles zijn behalve die rotziekte…

Ik houd jullie op de hoogte. Ik hoop zo dat het deze keer over zal waaien…

Liefs Bien

p.s. en nu vergeet ik te vragen hoe met jou gaat, Lin?

• Linda

Hé Lieve Bien,

ik ben blij dat je gereageerd hebt op mijn oproep maar ben even met stomheid geslagen…ik vind het heel rot voor je..uitgerekend nu…

Ik help je hopen op een idd “onschuldig” iets. Ik denk dat je vriend het ook wel begrijpt als je het even niet meer zou trekken. You're only human Bien!

Ik zal verschrikkelijk aan jullie denken en een kaarsje branden voor je schoonmoeder…laat je weten hoe het afloopt? je mag me ook privé mailen als het je zwaar valt…

Met mij is alles oke…met hier en daar een kleine confrontatie met soms kleine gezichtjes en soms wat grotere…maar door de steun van mijn vriend kan ik het tot nu allemaal het hoofd bieden…

Dikke knuf en tot gauw Bien! Veel liefs, Linda

• rakkertje

Hoiiiiiiiiii Linda,

Leuk dat je een oproepje plaatst!!!

Met mij gaat het op het moment best goed.

Zo af en toe heb ik wel een dipje….maar ik mag niet klagen.

Ik heb het heel moeilijk gehad toen het net een jaar geleden was en de week daarvoor….beleefde het jaar daarvoor weer opnieuw…..en vlak daarna ging ik heel vervelend dromen…..maar dat is gelukkig weer achter de rug.

Ik heb net gelezen hoe het met jou gaat!

Dus nu een beetje overbodig om te vragen….

Tot nogeens!

Liefs en dikke knuffel,Rakkertje

• rakkertje

Hoi Bien,

Ik brand een kaarsje voor je schoonmoeder en hoop dat ze een goed bericht krijgt!

Sterkte de komende tijd….ook ivm.de sterfdag van je vader!

Liefs en dikke knuffel Rakkertje

• Emma

Hoi Linda en natuurlijk de rest!

Tot mijn eigen verbazing kan ik zeggen dat het eigenlijk best heel goed met me gaat. Natuurlijk heb ik zo wel mijn dipjes maar over het algemeen gaat het goed.

Een tijdje geleden ging het met mijn moeder wat minder, het besef dat papa er niet meer is drong opeens echt tot haar door. Maar gelukkig krabbelt ze er stukje bij beetje weer bovenop.

Ik kom nog regelmatig op het PB, maar reageren doe ik niet altijd meer. Maar toch kom ik vaak nog even, het is toch een beetje een plek waar ik heen kan met mijn verdriet.

Wel heel erg leuk dat je dit bericht plaatste want ik vind het heel leuk om te horen hoe het met jullie gaat! (al is er soms blijkbaar dus ook weer minder goed nieuws, ik hoop dat het allemaal meevalt met je schoonmoeder!)

Liefs, Emma.

• Linda

Hallo Meiden!

Bedankt voor jullie reactie! Idd zoals Emma al zei; leuk om te horen hoe het nú met jullie gaat! Ik herken veel in jouw situatie Emma. Mijn moeder had ook een giga-dip toen de eerste sterfdag van mijn vader naderde. Ze zei zelf dat het nu wel een definitief iets was. Veel symboliek enzo…

Doet me goed om te horen dat het in principe goed gaat met iedereen!

Zullen we met zijn drietjes even flink duimen voor Bien!?!

Misschien tot gauw op dit pb!

Linda

• Emma

We gaan zeker heel hard duimen!!

Emma.