Uitbehandeld.Moeilijk lopen door vincristine

• Miranda

Zoon van 8 jaar is nu ruim anderhalf jaar uitbehandeld.Hij had een rhabdomyosarcoom.Na een operatie, en bijna een jaarlang wekelijks chemo ziet het er goed uit!!! Alleen gaat het lopen erg moeilijk dit komt vooral door de vincristine die hij heeft gehad.(helaas één van de bijwerkingen/gevolgen van chemo)Tijdens de chemoperiode heeft hij daar fysio voor gehad.Na een tijdje leek het beter te gaan, al zal het waarschijnlijk nooit helemaal goed komen.De laatste tijd lijkt het eerder weer te verslechteren.Buigen van voetjes gaat moeilijk.Op zijn hakken lopen kan hij niet.Je “hoort”hem lopen…Het is goed te zien dat het niet makkelijk gaat. We stimuleren het buiten spelen zoveel mogelijk.(rennen enz.) Ook zit hij op voetbal.Wie herkent dit? Wie heeft er tips?

Groeten,Miranda (Moeder van Rowan)

www.website-rowan.tk

• Ingrid

Hallo Miranda,allereerst moet ik je vertellen,dat ik jou en je zoontje heel moedige mensen vind en dat ik blij ben dat Rowan er weer goed uitziet,ik vind het heel erg voor jullie,dat jullie dit moesten meemaken,zelf heb ik een kleinzoon van 8 jaar heeft last van astma heel vervelend,maar hij gaat erzelf goed mee om,ik ben stapel gek op hem,hij is geboren 2 jaar nadat ik aan kanker ben geopereerd,was dus een heel mooi kado ,wat ik je wil vertellen is eigenlijk dit,dat het lopen bij mij ook niet meer gaat,ik was 42 jaar dus een stuk ouder dan je zoontje,maar was altijd erg druk bezig,ben ook bij allerlei doktoren geweest,je kunt het je zo raar niet bedenken,of ik ben er geweest,nu na 10 jaar kan ik nog steeds niet goed lopen ja zo'n 50 meter lukt wel ,maar dan zeggen mijn benen,“doe hetzelf maar” ik zwem veel dat gaat heel goed,maar het lopen wordt er niet beter door.Wat ik me nu afvraag ,is of het wel door de chemokuur en de medicijnen komt die hij heeft gekregen,want die heb ik helemaal niet gebruikt,ook geen chemo,maar gelijk na de operatie,was het mis met mijn benen en niemand heeft er een antwoord op,hoe dat mogelijk is,ik wens jullie heel veel sterkte en liefs toe en dat het in de loop der jaren,toch allemaal weer een stuk beter mag gaan met Rowan ,veel sterkte en een dikke kus van oma Ingrid.

• Miranda

Hoi las net mijn mail………Bedankt voor het antwoord!!Was al bang dat er geen reactie meer zouden komen ;-)

Bij Rowan is het vrijwel zeker dat dit de gevolgen/bijwerking is van de vincistine (één van de chemo's )…….helaas….Al heb ik wel zoiets van als dit het enige is wat hij er aan over heeft gehouden,wat zeur ik dan.we hebben hem nog!!! Maar toch………..Je wilt zo graag dat na alle ellende alles weer ‘'’normaal" is….vooral voor hem zelf!!

Maar hoe is het nu verder met u,ondanks het moeilijke lopen?…..

Groetjesssss,Miranda

www.website-rowan.tk