Kanker

• Andre

Beste allemaal,

De laastste tijd heb ik last van de volgende symtonen:

- Een verandering in het patroon van de stoelgang

- Diarree, obstipatie, of het gevoel alsof de darm niet volledig wordt geleegd

- Soms lijkt het of er bloed door de ontlasting zit.

- Ontlasting die er anders uitziet dan normaal

- Ongemak in de buik, zoals opgeblazen gevoel, krampen etc.

- Constante vermoeidheid

Als ik op internet kijkt dan lijkt het er sterk op dat er sprake is van kanker. Ik heb nu contact opgenomen met de huisarts om een afspraak te maken.

Mijn vraag is zijn deze symtonen bekend en is er naast darmkanker nog andere aandoeningen die deze symtonen hebben?

Groeten Andre

• Linda

Beste André,

ik wil je niet ongerust maken maar zoals je zelf ook al opmerkte, lijkt het wel op een vorm van beginnende kanker. Zo begon het in ieder geval bij mijn vader ook. Zijn ontlasting was ook heel donker van kleur. Maar ik zeg er wel bij; ik ben dan ook geen arts!

Je doet er verstandig aan om je huisarts te raadplegen want gelukkig geld toch ook vaak voor deze ziekte; hoe sneller je er bij bent hoe beter.

Ik hoop voor je dat het minder ernstig is…laat je weten hoe je huisartsen bezoek is verlopen?!

Sterkte, Linda

• marielle

hoi Andre,

is je leef, voedings of beweeg patroon de laatste tijd veranderd? Of zijn er problemen in je omgeving die stress geven? dat zou ook een verandering in stoelgang kunnen geven namelijk. maar goed dat je in elk geval een afspraak hebt gemaakt bij de huisarts. Het zijn inderdaad wel symptomen, dus dat je het uit laat zoeken is altijd goed.

• Marja