Beste lezers,
Anderhalf jaar geleden constadeerde ik in mijn rechteroksel een harde zwelling ter grootte van een aardbei ongeveer.Ik had er geen last van,maar ben toch naar de huisarts gegaan.Deze heeft het onderzocht,en dacht dat het niet met de lymfeklier te maken had,daar deze wat hoger zit.Hij achtte het wel verstandig een chirurg te consulteren,om te kijken of het goed,dan wel kwaadaardig is…..Je slikt even,maar gaat dus naar de chirurg.Deze heeft er niet eens naar gekeken,maar liet een briefje achter voor de radioloog voor een echoscopie van de oksel.De radioloog heeft het onderzocht,en hij kon het niet vinden!Het was duidelijk voelbaar,dus het was voor hem ook vreemd.Gedesillusioneerd ben ik vertrokken,en ook niet meer daar de chirurg teruggegaan,omdat ik deze man niet prettig vond.Eigenlijk heb ik er heel lang niet bij stilgestaan,totdat ik weer eens goed ging controleren.Het is inmiddels gegroeid tot de grootte van een pruim,en af en toe geeft het okselgebied een “beurs” gevoel.Jaren heb ik al last van een regelmatig pijnlijke rechterflank,zo erg,dat ik er af en toe niet op kan “hangen” op de bank,maar na echoscopies van de nieren,is daar ook nooit wat uitgekomen.Of dit met elkaar in verband houdt weet ik niet.Waar ik nu mee zit is of ik wel of niet terug moet naar (de) (of een) chirurg,om er serieus verder naar te laten kijken,of dat de kans dat het wat is gewoon klein is.Ik heb er geen zin in,om allerlei onderzoeken te laten doen,als er later blijkt niets te zitten,al is het duidelijk voelbaar.Misschien is het wel gewoon een uit de kluiten gewassen okselklier geworden?Wie heeft hier kennis van,of ervaring mee.Gaarne uw reacties! Bedankt voor uw tijd!