de achtbaan van verdriet wie reist er mee?

• tonny

de achtbaan van mijn huidige leven

Zoveel staat stil. Alles gaat door. De wereld draait te snel voor mij. Mijn wereld staat zo goed als stil na de dood van onze zoon Jaimy. Het voelt alsof ik in een achtbaan zit. Ik ga heel langzaam vooruit de berg op, maar op het moment dat ik denk alles een beetje onder controle te hebben, stort ik met volle vaart in een diep dal. Er is geen rem en ik ben volledig de controle kwijt, waarna ik net weer even op adem kan komen voor de volgende afdaling volgt. Een gemiddelde rit in een achtbaan duurt niet langer dan enkele minuten. Deze achtbaan van emoties heeft, zo lijkt het, geen eindstation. Toch stopt de achtbaan af en toe en mensen stappen uit. Mijn riem blijft vastzitten, ik heb geen keus en kan er niet uit. van de mensen die uitstappen, herken ik de gezichten. Sommigen zijn me erg dierbaar, anderen ken ik oppervlakkig. Ze gaan allen hun eigen weg. Enkelen kijken nog even om, wenden hun hoofd daarna af of zwaaien nog even. Zij vervolgen allen hun leven. ook stappen er mensen in. Sommigen zijn oude bekenden, anderen zijn totaal vreemd voor mij. Ik wil ze waarschuwen. Ik roep ze toe “doe het niet, hij stopt niet meer”. maar ze kijken me met vriendelijke gezichten aan en lijken te zeggen “geeft niet, we reizen met je mee” en zo gaat de achtbaan van het leven door. Het leven dat voor mij overleven is geworden. Ik heb wel een serieus overwogen de riemen door te snijden, vrijwillig op grote hoogte en snelheid de achtbaan te verlaten. maar dan is daar dat stemmetje dat mij zegt dat het niet kan, niet mag, en dat ik zelf van binnen ook wel weet dat ik dat niet wil. Het is de stem van onze Jaimy die dit zegt. en meteen voel ik me schuldig tegenover hem. 9 jaar is hij geworden, en heeft zo gevochten tegen kanker. Tien maanden lang, in welke achtbaan zat hij wel niet! Hij wilde zo graag leven en vocht ervoor met al zijn kracht. Ik mag het niet opgeven, dat zou niet eerlijk zijn. ook niet tegenover zijn twee drielingbroers die al zoveel verdriet hebben. Ik verman me, grijp mijn riemen met beide handen vast en maak me op voor het volgende rondje in de achtbaan van mijn leven. Met de hulp van de mensen die meereizen, zal ik het einde halen.

Tonny van boxel

trotse moeder van *Jaimy, Joey en Lars

copywr.

fragment uit boek “Jaimy,de wedstrijd van zijn leven”.

isbn 90-8055-756-0 uitgeverij personalia

Een boek van en over onze zoon jaimy die op 6-5-01 aan kanker is overleden.

er is ook een stichting naar Jaimy vernoemt zie www.stichtingjaimy.nl

• Miranda

Pfieuw……….pittig verhaal……Ben al wel eens op jullie website geweest…heb zoveel bewondering voor jullie! Want het valt niet mee….Een kind en kanker hoort gewoon niet, maar dat wordt ons niet gevraagt….Onze zoon had ook kanker,en gelukkig gaat het nu goed….maar alleen dat gevoel van angst hem kwijt te raken…..vreselijk.Helaas heeft Jaimy het niet mogen redden….maar weet zeker dat hij een kanjer was!En dat hij trots op jullie is!Dus geef niet op!!

Veel sterkte!!

Miranda

www.website-rowan.tk

• Lana

Een ontroerend verhaal. Ik heb jullie wel eens op tv gezien.

Heel veel sterkte.

Lana

• tonny

dank je wel

bezoek gerust ook onze website en gastenboek

www.stichtingjaimy.nl

al het goeds toegewenst

warme groet

tonny,hein,*jaimy,joey en lars

• tonny

beste miranda

net een berichtje achtergelaten op jullie website

warme groet

tonny,hein,*jaimy,joey en lars

• patrizia

Lieve Tonny,

Ontroerd heb ik je verhaal gelezen. Je hebt je gevoel heel erg mooi verwoord. Herkenbaar is het ook. Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik moet zeggen…Het raakt me diep. Jaimy zal altijd bij jullie zijn.

Ik kan je alleen maar heel veel sterkte wensen.

Liefs, Patrizia

• tonny

dank je wel

woorden sterken telkens weer

ook welkom op www.stichtingjaimy.nl

warme groet

tonny

• amanda

Geen woorden, het meest verschrikkelijke wat je kan overkomen….Ik ben zelf moeder van 2 jongetjes van 9 en 10. Het is toch ondenkbaar. Hoe met dit gemis om te gaan? Ik geloof in het leven hierna en dat eens jullie zielen elkaar weer zullen weerzien, het gemis zal gedurende het leven op aarde blijven maar weet dat eens jullie weer samen zullen zijn….

Ontzettend veel kracht en sterkte toegewenst.

Liefs van Amanda