longkanker

• Alida en sebastian

T is al een poosje bekend dat mijn opa longkanker heeft en we hebben net vanmiddag de uitslagen gekregen! Er zijn gelukkig geen uitzaaiingen, maar er is een kwaadaardig tumor op zijn linker long ontdekt van 3 cm groot ….

Nadere onderzoeken blijken dat opa nog wel geopereerd kan worden vanwege zijn goede conditie en zijn hart die nog goed funtioneert…

Nu heb ik alleen nog maar slechte berichten gehoord van mensen die kanker hebben en zich laten opereren of laten bestralen …. Opa vind het zelf ook zo'n moeilijke keuze …. en dat is het natuurlijk ook (leven of dood) …

Hebben jullie dit van dichtbij ook een keer meegemaakt en zo “ja” wat heeft een operatie bij hen opgelevert???

• eenzaam

hallo alida en sebastiaan bedankt voor jullie lieve woorden en meestal wil bestralen nog wel es helpen het kan sommige kankersoorten stop zetten maar geen 1 soort of mens is gelijk dus heel veel sterkte toegenst met opa en geef hem maar es een extra kuffell groet manuelaAlida en sebastian schreef:

>

>

>

> T is al een poosje bekend dat mijn opa longkanker heeft en we

> hebben net vanmiddag de uitslagen gekregen! Er zijn gelukkig

> geen uitzaaiingen, maar er is een kwaadaardig tumor op zijn

> linker long ontdekt van 3 cm groot ….

> Nadere onderzoeken blijken dat opa nog wel geopereerd kan

> worden vanwege zijn goede conditie en zijn hart die nog goed

> funtioneert…

>

> Nu heb ik alleen nog maar slechte berichten gehoord van

> mensen die kanker hebben en zich laten opereren of laten

> bestralen …. Opa vind het zelf ook zo'n moeilijke keuze

> …. en dat is het natuurlijk ook (leven of dood) …

>

> Hebben jullie dit van dichtbij ook een keer meegemaakt en zo

> “ja” wat heeft een operatie bij hen opgelevert???

• Alida en sebastian

dank je wel … alleen met bestraling krijg je deze kanker niet helemaal weg aldus de longarts … zij adviseren toch een operatie! En tja het is inderdaad erg moeilijk!

Het is voor iedereen moeilijk!

Mijn oom heeft al bijna 2 jaar longkanker en die hadden ze nog geen jaar meer gegeven en hij is er nog steeds …. inderdaad, elk lichaam is anders!

Zeg sterkte en misschien spreek ik je nog weleens

**jammer dat je niet zoveel reacties krijgt van mensen op deze site**

vind je ook niet?

• Nelly

Bij mijn moeder is vorig jaar maart een longtumor van 2 a 3 cm ontdekt en zij heeft 24 bestralingen gekregen, iedere keer ondersteund door een hele lage dosis chemo (cisplatin) om de bestraling te versterken. Volgens de longarts en radioloog/oncoloog in het AMC in Amsterdam is het een behandeling met een curatieve (genezende) opzet. Het is altijd afwachten of de tumor wegblijft en wij kruizen nog steeds onze vingers. Mijn moeder kon niet geopereerd worden omdat ze net daarvoor een hartinfarct had. Bij toeval werd het plekje op de long geconstateerd. Veel sterkte met je opa in ieder geval, groetjes, NellyAlida en sebastian schreef:

>

> dank je wel … alleen met bestraling krijg je deze kanker

> niet helemaal weg aldus de longarts … zij adviseren toch

> een operatie! En tja het is inderdaad erg moeilijk!

> Het is voor iedereen moeilijk!

>

> Mijn oom heeft al bijna 2 jaar longkanker en die hadden ze

> nog geen jaar meer gegeven en hij is er nog steeds ….

> inderdaad, elk lichaam is anders!

>

> Zeg sterkte en misschien spreek ik je nog weleens

>

> **jammer dat je niet zoveel reacties krijgt van mensen op

> deze site**

> vind je ook niet?

• Alida en sebastian

heeel erg bedankt meid!! Jullie ook heel veel sterkte en nu maar hopen dat het schoon blijft bij je moeder!!!!

• Emma

Hoi,

Mijn vader werd ook geopereerd, alleen bleek tijdens de operatie dat helaas de tumor ook aan zijn rug vast zat dus dat stuk kon niet weg worden gehaald. Dat werd later bestraald en even leek het schoon te zijn, maar helaas, het kwam weer terug. Daar heeft hij wel chemo voor gehad maar helaas is hij , veel te vroeg, toch overleden.

Ik hoop dat ze bij jullie opa wel alles weg kunnen halen en het nog niet zover is dat het ergens aan vast zit.

Heel veel succes voor jullie en jullie opa!

Liefs, Emma.