eenzaam en verdrietig

• eenzaam

hallo lief dat je dit leest mijn vader is erg ziek hij heeft kanker aan de weke delen in zn bloed en beenmerg en wat altyd een hechte familie was dreigt door onbegrip en verdriet uit elkaar te vallen.Iedereen wil wel van alles doen ook voor mn moeder maar de machteloosheid slaat toe we zijn nu eenmaal geen mensen die zich makkelijk uiten.Mn vader is in zn machteloosheid ook niet de makkelijkste en als ik probeer een openingetje te maken voor een gesprekje kryg ik te horen van mn broers en zussen dat ik me er niet mee moet bemoeien.HET IS OOK MIJN Vader Sorry voor mn klaagzang maar ik moest dit ff kwyt ik vraag me dan ook af of er meer mensen die deze ervaring hebben

• Miranda

Tja….het is zo-ie-zo al moeilijk….En klagen? Welnee….Jij hebt ook jouw gevoelens.logisch toch! Maar iedereen gaat op zijn of haar eigen manier om in zulke situaties…De één praat er nou eenmaal makkelijker over dan een ander…Het is inderdaad fijn als je er gewoon samen over kunt praten.Helaas gaat dat soms niet….

Maar probeer elkaar zijn manier te accepteren…..want jullie moeten er allemaal samen, maar ook individueel doorheen.De één doet het gesloten, de ander wil er juist veel over praten…..Volg je eigen gevoel, ga hier mee om waar jij je goed bij voelt….zoek iemand op waar je goed mee kan praten, of lucht hier je hart, hier is altijd wel een luisterend oor!

Ik wens je heel veel kracht en sterkte toe!!!

Lieve groet,Miranda

• Annelies E

Ik denk dat angst in dit soort situaties een rol speelt

Mijn kinderen praten er ook niet zoveel over dat hun pa kanker heeft

Ze zijn bang om hem kwijt te raken

Zo zie ik het

Sterkte er mee

M V G

Annelies

• Alida en sebastian

Hallo lieve meid

Ik heb er helaas geen ervaringen mee, maar mijn opa heeft net een paar weken geleden te horen gekregen dat hij kanker heeft aan zijn linkerlong

(staat al op deze pb)

Nou is een vader mss erger dan een opa, maar voor mij is hij ook goud waard en heb er dagelijks erg veel verdiet van! Ik begrijp dus precies hoe je je voelt! En natuurlijk mag je je er mee “bemoeien”. Ik noem het geen eens bemoeien meis het is idd ook JOUW vader waar jij erg veel om geeft en die je niet wilt missen!

En als je echt een hechte familie hebt begrijpen ze je ook! Maar meid luister goed naar deze woorden : Je familie is net zo in de war als jou en staan ook machteloos dus maak geen ruzie en zorg dat je ervoor elkaar bent in deze situatie's!!!

sterkte!!

• Alana

Hoi Eenzaam.

Ja ik heb het zelf ook zo'n beetje maar niet met die erge ziekte wat je vader heeft, maar wat je het beste kan doen hun laten gaan ik weet dat het moeilijk is maar wel beter voor je zelf anders maak je je eigen alleen maar kwader en als ze vragen ‘'waarom heb jij niks gedaan dan zeg je nou ik mocht me nergens toch mee bemoeien !’' dan zeggen ze wel iets maar dan moet je je er echt helemaal niks van aantrekken ik mag me ook nooit ergens mee bemoeien maar ik hoop dat dit een beetje hebt geholpen misschien wel een beetje laat op die bericht maar ik ga der weer vandoor Doei Doei heel veel sterkte en laat je niet gek maken he Groetjes en Heel Veel Liefs Van : Alana

• ~*~ Ilona & Collin (12-08-05) ~*~

Ik wens je heel veel sterkte meis, dat is het enige wat ik zeggen kan!