lotgenoten/partners en familie van...

• Lily

Ik ben Lily en kreeg een paar maanden geleden te horen dat ik kanker heb.10 januari heb ik mijn laatste chemo en bestraling gehad…..nu komt de periode van spanningen en onzekerheid dichtbij, zoals…. zijn mijn behandelingen aangeslagen.Door mijn machteloosheid, woede en verdriet zocht ik steun, maar besefte dat ik niet alleen was en wilde lotgenoten, hun partners en familie, vrienden ook steunen.De naam was gemakkelijk voor een plekje……kankerdiagnose.nl

Daarom heb ik in november een plekje gemaakt , voor mij, voor jullie en vele anderen.Met een forum en een room.

Het leven met kanker , maakt het iets gemakkelijker als je steun ontvangt tijdens je behandelingen , kaarten krijgt , steun krijgt als je partner, moeder of vader, broer of zus, vriendine enz….de kankerdiagnose krijgt!

Ik wens jullie heel vel sterkte, steun,warmte !

Groetjes,Lily

http://www.kankerdiagnose.nl

• marielle

Mooie site lily! Prettig om aan zoiets te werken he, goed voor de verwerking voor jezelf.. het op een rijtje krijgen van alles… hij doet me alleen wel erg denken aan www.diagnose-kanker.nl .. maar oke, ik hoop dat je er veel aan hebt!

groetjes marielle

• annelies

Wij hebben ook een lotgenoten site

Maar dan voor prostaatkanker

Mijn man en ik hebben er veel steun aan

En lezen er ook of er nieuwe ontwikkelingen zijn

M V G

• Lily

Dank jullie voor de lieve reacties.

Ja de namen lijken veel op elkaar, voor mijn diagnose kanker was ik van zulke sites niet op de hoogte.Toen ik kankerdiagnose kreeg was het simpel voor me en werd het kankerdiagnose.Pas toen ik getroffen werd met deze ziekte en ik mijn domeinnaam had besteld en later op zoek was naar info kom je op sites die met de ziekte te maken te maken hebben,toen kwam ik ook op de site diagnose-kanker terecht.

Het grote verschil van deze 2 sites is dat ik een partikulier ben en lotgenoot en geen stichting ben.

Mijn doel is het gewoon steunen van lotgenoten.

Maar nog hartelijk bedankt voor de complimenten en ik wens jullie veel sterkte!

Liefs,Lily

• Jenny

Hallo Lily,

Ik heb jouw site al gevonden ;-). Ik ken ook die andere site en weet zeker dat veel mensen daar vinden wat ze zoeken. Mijn ervaring is echter dat ik daar vrijwel geen reactie krijg van lotgenoten, er wordt waarschijnlijk veel gelezen maar weinig gereageerd? Jouw site vind ik informatief en persoonlijk… en dat is wat ik zocht!

Overigens… volgens mij zijn alle lotgenotensites goed! Niet iedereen zoekt hetzelfde en gelukkig kunnen we een keuze maken.

Dikke pluim voor alle makers!!!

Groetjes, Jenny

• Lily

Dank je Jenny

• Annelies E

Ja zo zitten wij bij lotgenoten prostaatkanker

aan lotgenoten heb je veel

Je hebt aan een half woord genoeg

• Lily

Klopt, het probleem is vaak als je kankerdiagnose krijgt dat je omgeving niet weet hoe ze daarmee om moeten gaan en niet weten hoe ze een gesprek met je moeten beginnen.Ook door onwetendheid.

Met lotgenoten kan je vaak delen, steun vragen of geven wat erg belangrijk is.

Vaak is het plots een chaos in je hoofd door alle informatie die je op korte termijn moet verwerken als ze je vertellen dat je kanker hebt.Dan zit je plots met gevoelens van angst en onzekerheden en vooral niet te vergeten de eenzaamheid in deze.

Dan is een lotgenotengroep ook erg belangrijk, om het delen van……ook voor hun partners, familie die vaak machteloos toe moeten kijken en met een enorm eenzaam gevoel zitten.

Soms lijkt kanker wel een horror.

Liefs,Lily en sterkte voor iedereen!