Kwaad

• patrizia

Hai Piet,

Wat ontzettend vervelend dat jullie nu in zo'n onzekere situatie zitten. Je moet wachten op de uitslagen, en wachten op wat ze verder nog gaan doen enzovoort. Je wordt er inderdaad kwaad van..Ik ken het.. Maar je zei de vorige keer dat je de uitslag van de longfoto en de botscan kreeg, heb je die inmiddels?! Ik hoop zo dat die uitslagen goed zijn voor jullie.

Ik kan je alleen maar zeggen dat je bij enige twijfel of vragen gelijk de arts moet aanspreken. Het gebeurt ook vaak dat de artsen met die medische taal gaan rondstrooien en dat je daar als patient niets van begrijpt. Je mag en kan dat gewoon aangeven aan de arts. Laat je alsjeblieft niet afschepen, je hebt het recht om duidelijk te weten wat ze nu precies gaan doen aan verdere behandeling. Ik begrijp dat het heel moeilijk is hoor, als je in zo'n situatie zit. Door alle spanningen en emoties lukt het soms gewoon niet om vragen te stellen. Misschien is het mogelijk dat er een keer iemand mee gaat naar het ziekenhuis, bijvoorbeeld je zoon? Of iemand anders? Deze kan jullie misschien bijstaan tijdens de gesprekken met de arts.

Je hebt in je berichtje gezet dat je vriendin nu vijf jaar lang pillen moet slikken. Ik denk dat het hierbij gaat om een hormoonkuur. Waarschijnlijk is de tumor van je vriendin hormoongevoelig, en dan wordt er meestal voor een periode van 5 jaar medicijnen voorgeschreven. Dit is om de hormoonproductie in het lichaam van je vriendin te stoppen.

Wat je misschien ook kan helpen is om de dingen je graag wilt weten van tevoren even op papier te zetten. Dit kan je dan meenemen naar de arts en dan is het wat makkelijker om de dingen te zeggen. Dan vergeet je niet zo snel wat je wilt vragen. Misschien heb je er iets aan…

Veel sterkte in ieder geval, en laat je nog even weten wat de uitslagen van je vriendin zijn?

Groetjes, Patrizia

• piet2846

goede,morgen?

de uitslag van lever was een paar wijnplekjes mischien

bot zat onder ook iets

moest binnen een week weer een ct scan gemaakt worden van lever en bot

is vanmorgen gedaan over een week uitslag gek wordt je ervan

wachten wachten we zijn niet aleen op de wereld dus ze doen echt der best wel nemen geen enkel risico en kunnen nergens aan beginen voor de uitslag er is

we zullen een zware tijd tegemoet gaan heeft de arts al gezegt en als er geen plaats is belt hij gelijk voor er tussen is allemaal goed

ik ben met haar veel op de camping vindt ze heerlijk rust,rust als ze wat gedaan heeft het bekende moe,moe,

dan zitten we heerlijk in de voortent alles te bekijken voer alle vogels en er komen er wat en als ze weer moe is gaat ze op bed liggen

ze slaapt nu ook na het ziekenhuis is ze toch moe ga ik bed maar weer uit

ik kan niet goed weg op internet heb ik nooit gehadt is van mijn zoon maar hij werkt in brabant is te ver rijden slaapt in de caravan schildt veel file

en wij gaan een avond voor behandeling naar huis en na de behandeling slapen we ook thuis volgende morgen op gemak naar de rust,rust vindt ze heerlijk

dan doen we dat

ben dit weer evenkwijt iedereen sterkte en allemaal vooruitkijken al is het moelijk

het wachten maakt je kwaad

maar aken en keulen zijn ook niet op een dag gebouwd maar dat willen we wel

ze weten nog niks of zeggen nog niks voor ze alles hebben

we wachte maar af

ikga weer slapen veel beterschap allemaal ben blij patrizia dat je weer hebt gereageerd je weet veel maar hebt dat ook mee gemaakt dankje,

groetjes,piet

• mizz

inderdaad dat wachten maakt je kwaad,bang en zo onzeker.

Ze lijken niet echt te beseffen hoe je je voelt.

We hebben het pas ook bij de MRI scan gehad.

Tot 3 keer toe naar huis gestuurd,wegen let op:Dubbele afspraak,storing van de scan en ziekte van personeel.

Niets aan te doen allemaal maar je voelt je al zo bang en als je dan tot 3 keer toe naar huis wordt gestuurd duurt het allemaal weer langer………..En we hebben nog zo weinig tijd.

Het is al enorm vermoeiend om naar het ziekenhuis te komen,daar ben je 2 dagen van van slag door moeheid.

Sorry ik moest het even kwijt..

allemaal veel sterkte toegwenst.

Liefs,

Mizz

• Annelies E

Ik denk dat wij het best getroffen hebben met “onze ”oncoloog

hij is goed te bereiken

En hij legt je alles uit

maar wachttijden daar hebben wij ook mee te maken

Al ruim 5 jaar dat blijft

2005 kregen wij de diagnose kanker

mijn man dan heh

maar als partner heb je het ook zwaar

Veel sterkte allemaal

We zitten op dit bord toch allemaal in het“ kankerschuitje”

• ~*~ Ilona & Collin (12-08-05) ~*~

Als ik dit lees lopen me de rillingen over de rug … wanneer zal ik jouw zijn? :( Sterkte met alles …