blaaskanker

• maya spijk

hallo allemaal

Ik heb veel op deze pagina zitten lezen, wat een ellende allemaal. Het is wel eens goed dat “gezonde” mensen hier eens wat meer zouden lezen. Dan waarderen we het zeker meer dat we gezond zijn en misschien wat minder zouden klagen.

Mijn vraag is :

Een vriend van ons heeft net te horen gekregen dat hij blaaskanker heeft, vandaag kreeg hij te horen dat er gelukkig geen uitzaaiingen zijn, maar wel moet de gehele blaas verwijderd worden en misschien ook de prostaat, het is de agressiefste kankersoort. Maar hij en zijn gezin hebben weer hoop gelukkig.

Kan iemand mij wat meer vertellen over een blaasverwijdering? Het wordt een hele zware operatie en als het een beetje meezit proberen ze een kunstblaasje te maken van darmweefsel.

Ik kan hier niets over vinden over blaaskanker, kan iemand mij helpen aan info voor onze vriend?

Ik wil met dit berichtje ook iedereen heel veel sterkte wensen met het dragen van kanker, in welke vorm dan ook, het is een regelrechte rot ziekte.

gr.Maya

• marielle

hoi misschien kun je hier eens kijken?

http://www.diagnose-kanker.nl/soorten/blaaskanker.htm#Opsporing_en_behandeling_

hier heb je meerdere linken…

sterkte,

marielle

• Karin

Maya,

Mijn schoonvader heeft hetzelfde gehad, ook verwijdering van de gehele blaas. Er werd dan een nwe blaas gemaakt van een stuk darm. De operatie was op zich geslaagd, en er leken geen uitzaaiingen te zijn, maar…. Inderdaad, wel uitzaaiingen. Ik wil je hier natuurlijk absoluut niet bang mee maken, maar blijf alsjeblieft wel opletten.

Bij de nwe blaas van mijn schoonvader leek het probleem te zijn dat de urine niet goed werd afgevoerd uit de nwe blaas, en dit zou met een operatie te herstellen zijn. Echter, de problemen werden veroorzaakt door uitzaaiingen (terwijl aanvankelijk was gezegd dat die er niet waren). En dit werd te laat geconstateerd, dus bij eventuele problemen na de operatie, trek alsjeblieft snel aan de bel.

Ik heb ook wel eens op internet gelezen dat er na blaaskanker ook uitzaaiingen naar de botten kunnen voorkomen, die heeft mijn schoonvader inderdaad ook gehad. Wellicht kan je vriend toch om een scan vragen, of anders de boel goed in de gaten houden (pijn, moeilijkheden met plassen na de operatie).

Overigens is het natuurlijk heel goed mogelijk dat er geen uitzaaiingen zijn, en met een nwe blaas kun je heel erg oud worden. De operatie is wel een zware, de opname kan ook erg lang duren omdat eerst de nwe blaas aan het werk moet gaan. Nogmaals, ik wil je natuurlijk nergens bang mee maken, ik ken ook succesverhalen (die zijn er natuurlijk ook), maar het zou zo zonde zijn….

Heel veel sterkte,

Karin

• Marijke

Hallo Maya,

Bij mijn man is 12 dec. zijn blaas verwijderd. Helaas heeft hij uitzaaiingen.

De operatie zelf heeft 5 uur geduurd en dus behoorlijk zwaar. Hij heeft ongeveer 3 dagen aan de mofinepomp gelegen en herstelde wonderbaarlijk heel goed. Na 12 dagen ziekenhuis kon hij deze lopend verlaten. Helaas heeft hij enkele complicaties gekregen.( trombose, bloedtransfusies en ontstekingen). Maar hij heeft geen pijn meer en kan goed met een stoma omgaan( hij is 44 jaar).

Als je nog meer vragen heb, mag je die altijd stellen.

Heel veel sterkte

Marijke

• maya spijk

hallo Marielle

Bedankt voor je reaktie, maar er komen weing getailleerde verhalen.En ik zou zo graag meer details willen weten hoe men de operatie doorstaat etc. Maar wie weet komen er nog wel meer mensen met hun ervaringen. In ieder geval bedankt.

gr.Maya

• maya spijk

Hallo Karin

Bedankt voor je reaktie, ja dat is niet zo mooi voor je schoonvader, mag ik vragen hoe oud hij is? En wanneer zijn ze erachter gekomen dat hij toch uitzaaiingen had, was dat tijdens de operatie of erna?

Had je schoonvader voor die tijd dat geen scan gehad? Wat een vragen he, maar ik vind dat je altijd kunt leren van elkaar.

Ik hoop gauw weer een reaktie van je te mogen ontvangen.

gr.Maya

• maya spijk

Hai Marijke

Jij ook hartelijk bedankt voor je verhaal, ook heb ik de vraag voor jou, wanneer zijn ze er dan achter gekomen dat er wel uitzaaingen zijn? Daar ben ik wel erg benieuwd naar en wat zeggen de artsen nu. Hij is nog wel erg jong hoor, wat zullen jullie een verdriet hebben. Maar hebben de artsen ook gezegd hoelang je zo door kan leven, of kunnen ze daar helemaal niets van zeggen.

Marijke ik hoop ook van jou weer gauw te horen en ik wens jullie heel veel sterkte, met name je vader.

gr.Maya

• Karin S.

Hallo Maya,

Ik ben zelf een blaaskankerpatient, maar was er vroeg genoeg bij om geen blaasverwijdering te hoeven ondergaan. Ik heb me ook verbaasd over het feit dat hier weinig over blaaskanker gaat, maar heb nu een zgn. mailgroep gevonden van lotgenoten via de stg. diagnosekanker op het internet en daar zitten veel mensen die wel een blaasverwijdering hebben ondergaan dus ik zou zeggen, schrijf je daar in (dit is gratis) en je kunt zowiezo in het archief de verhalen lezen en ook de mensen vragen om hun ervaringen. Je kunt je inschrijven via www.diagnosekanker.nl.

Hoop je hiermee geholpen te hebben.

gr.

Karin S.

• luna777

mijn vader heeft ook blaaskanker.

Gisteren is hij geopereerd. Helaas is zijn endeldarm gaan bloeden en moesten ze de operatie stoppen na 5 uur. De bloeding wou niet stoppen dus nu zit zijn buikwand nog vol met gaasjes om het bloeden te stelpen.

Afgelopen nacht heeft ie goed doorstaan. Ze hebben hem in slaap gehouden. Zo meteen om 15.00 uur wordt ie weet geopereerd, gaan ze afmaken waar ze gisteren mee gestopt zijn, en de gaasjes uit de buik halen. en de stoma erin

Deze operatie duurt gelukkig niet zo lang, ongeveer anderhalf uur.

Heeft iemand ervaring met de complicatie dat de darmwand is gaan bloeden tijdens de verwijdering van de blaas en prostaat??

gr Luna

• avegter

maya spijk Schreef:

——————————————————-

> hallo allemaal

>

> Ik heb veel op deze pagina zitten lezen, wat een

> ellende allemaal. Het is wel eens goed dat

> “gezonde” mensen hier eens wat meer zouden lezen.

> Dan waarderen we het zeker meer dat we gezond zijn

> en misschien wat minder zouden klagen.

>

> Mijn vraag is :

> Een vriend van ons heeft net te horen gekregen dat

> hij blaaskanker heeft, vandaag kreeg hij te horen

> dat er gelukkig geen uitzaaiingen zijn, maar wel

> moet de gehele blaas verwijderd worden en

> misschien ook de prostaat, het is de agressiefste

> kankersoort. Maar hij en zijn gezin hebben weer

> hoop gelukkig.

> Kan iemand mij wat meer vertellen over een

> blaasverwijdering? Het wordt een hele zware

> operatie en als het een beetje meezit proberen ze

> een kunstblaasje te maken van darmweefsel.

> Ik kan hier niets over vinden over blaaskanker,

> kan iemand mij helpen aan info voor onze vriend?

>

> Ik wil met dit berichtje ook iedereen heel veel

> sterkte wensen met het dragen van kanker, in welke

> vorm dan ook, het is een regelrechte rot ziekte.

>

> gr.Maya