Mijn schoonzus heeft 9 jaar geleden borstkanker gehad. Toen zij voor de laatste controle ging bleek dat zij uitzaaiingen in haar botten had, in haar hoofd, rug, nek overal… Hoe moet dit toch verder? Weet iemand wat de vooruitzichten zijn???
beste lies,
uitzaaiingen in de botten komt vaak voor na borstkanker. het is de meest gunstige vorm. heel vaak kan met anti hormonale terapie het heel lang onder controle worden gehouden. medicijnen als tamoxifen, arimedex enzo worden dan voor geschreven. dit werkt alleen als de tumor hormoon gevoelig was. kan of lukt dit niet of niet meer dan is chemo de enige stap. als de uitzaaiingen in de organen zitten zoals longen of lever dan is dit een slechtere prognose. mensen kunnen soms jaren prima functioneren met botuitzaaiingen. heel veel info is te vinden op het internet.
succes
Beste Lies
De vooruitzichten zijn niet zo goed. Zoals s het had omschreven. Misschien was ze vergeten te lezen over ook uitzaaiingen in haar hoofd. Mijn moeder is helaas kort geleden overleden aan borstkanker, met uitzaaiingen in haar botten en hoofd. Het enige verschil is dat ze binnen 3 jaar na te horen dat ze borstkanker had is overleden. Zelfs had ze 3 kleine plekjes in haar hoofd, waarop ze ook bestraald is. Helaas groeide het allemaal zo snel dat ze binnen een jaar na de bestralling als nog is overleden. Het klopt wel dat als je alleen in je botten zou hebben dat je best oud mee kan worden . Maar wel met heel veel pijn. Maar hoofd is denk ik toch een van de moeilijkste dingen . Ik wil je niet bang maken maar ik geef een eerlijk antwoord.
Heel veel sterkte voor jouw en je schoonzus.
Mocht je nog wat willen weten kan je het alijd vragen.
Jose
hoi hoi lies
Ik wil je mijn verhaal ook ff vertellen .
De twee vorige hebben natuurlijk gelijk en inderdaad zolang het in je botten blijft is de prognose het best.
Maar ook ik heb na 4 jaar uitzaaiingen in de rug gekregen en stipjes op een long heb zelfs een dwarslasy gehad en na bestraling en therapie heb weer leren lopen dat is anderhalf jaar door de arimidex goed gegaan .
Nu zit ik in de chemo doordat ik vlekken op de lever heb en natuurlijk moet de chemo gaan helpen,wil ik nog ff door kunnen gaan ……ga ik gewoon vanuit.
Maar zelfs ik kan met een beetje geluk nog een paar jaar meegaan en daar ga ik ook voor , al sluit ik mijn ogen niet voor de sluipmoordenaar.
Maar uitzaaiingen in de organen met borstkanker zijn over het algemeen beter te behandelen na borstkanker dan dat je meteen long of in een ander orgaan iets hebt.
Ik heb een site gemaakt ik zou zeggen lees hem eens dan weet je dat ik uit een diep dal ben gekomen en voorlopig nog leef ondanks de uitzaaiingen.
Ieder mens is anders en reageerd ook anders op de medicijnen ook dat is nog eens zo.
Sterkte
http://www.members.lycos.nl/anne49/
ik heb mijn moeder 3 weken geleden verloren aan borstkanker met uitzaaiingen in longen en botten en lever. mijn zus heeft ook borstkanker met botuitzaaiingen en doet het al 2.5 jaar heel goed op arimedex.
ben dagelijks te vinden op het internet en goed op de hoogte.
ik had niet over de uitzaaiingen in het hoofd heen gelezen maar ging uit van schedeluitzaaiingen.
maakt verder ook geen bal uit, ieder van ons heeft zijn eigen ervaringen en kennis en alle beetjes helpen.
puur ter info dus…
s
hoi hoi s
oooooooo maar ik had ook geen kritiek op je hoor helemaal niet.
en heb ook niks gezegd dat je ergens over heengelezen hebt (misverstand denk ik )
en vindt het heel erg van je moeder en ben echt blij dat je zus het al zolang redt.
Maar je bent denk ik natuurlijk ook echt ff de weg kwijt met al die elende.
Heee sterkte meid
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?