Lieve allemaal,
ik wil jullie heel veel sterkte en liefde toewensen voor de komende dagen. Geniet van de mensen die je lief zijn en ga vol goede moed 2006 in.
Ik heb het heel zwaar, deze dagen. Ik mis mijn vader verschrikkelijk en ik zie heel erg op tegen het kerstdiner, waarbij zijn afwezigheid zo duidelijk zal zijn.
Maar nog erger is het verdriet van mijn moeder te moeten zien, nu zij een kerst tegemoet gaat zonder haar man, zonder haar moeder, en sinds vorige week zonder een goede vriendin. Sterfgevallen komen altijd in drieën, zeggen ze, en we hebben ze alle 3 gehad in 2005.
Ik probeer er een positieve draai aan te geven, ik weet dat ik 2 extra engeltjes op mijn schouder heb, en er stralen weer nieuwe sterren aan de hemel. Maar wat is het moeilijk om mijn hoofd niet te laten hangen… ik kruip het liefst onder de dekens, om er pas in maart weer uit te komen… Een winterslaap voor mensen, kunnen we dat niet invoeren?
Maar goed: voor iedereen die verdriet heeft, of angst voor wat er komen gaat: je bent niet alleen. Hier is een luisterend oor en een schouder om op te huilen. Samen lukt het vast.
Liefs Bien