Deze kerst stralen nieuwe sterren

• bien

Lieve allemaal,

ik wil jullie heel veel sterkte en liefde toewensen voor de komende dagen. Geniet van de mensen die je lief zijn en ga vol goede moed 2006 in.

Ik heb het heel zwaar, deze dagen. Ik mis mijn vader verschrikkelijk en ik zie heel erg op tegen het kerstdiner, waarbij zijn afwezigheid zo duidelijk zal zijn.

Maar nog erger is het verdriet van mijn moeder te moeten zien, nu zij een kerst tegemoet gaat zonder haar man, zonder haar moeder, en sinds vorige week zonder een goede vriendin. Sterfgevallen komen altijd in drieën, zeggen ze, en we hebben ze alle 3 gehad in 2005.

Ik probeer er een positieve draai aan te geven, ik weet dat ik 2 extra engeltjes op mijn schouder heb, en er stralen weer nieuwe sterren aan de hemel. Maar wat is het moeilijk om mijn hoofd niet te laten hangen… ik kruip het liefst onder de dekens, om er pas in maart weer uit te komen… Een winterslaap voor mensen, kunnen we dat niet invoeren?

Maar goed: voor iedereen die verdriet heeft, of angst voor wat er komen gaat: je bent niet alleen. Hier is een luisterend oor en een schouder om op te huilen. Samen lukt het vast.

Liefs Bien

• Linda

Liev Bien,

wat verschrikkelijk voor je moeder, het is logisch dat het haar zó zwaar valt.

Ik kan nog wel veel meer zeggen maar het komt neer op dat ik je moeder, jou én je familie heel veel sterkte toewens voor deze kerst. Veel kracht en vertrouwen Bien!

Mijn familie en ik komen bijelkaar op 1ste kerstdag en lijfelijk zijn we met zijn tienen maar in geest met z'n twaalven. Mijn vaders foto komt gewoon op de tafel te staan zodat zijn geestelijke bijzijn een wat tastbaardere vorm aanneemt.

Er zullen tranen vallen maar dat mag, het zal soms zwaar zijn aan tafel maar ook daar is ruimte voor…en anders maken we die wel.

Met mijn moeder gaat het naar omstandigheden goed. Lichamelijk heeft ze na mijn vaders overlijden wat te trotseren gehad en het lijkt wel of er allemaal incidenten in haar leven plaatsvinden om haar te leren zelfstandiger te zijn/worden.

En het lukt haar, ik ben zo trots op haar! Als ik het even moeilijk heb dan hou ik me voor dat zij het dan nóg moeilijker heeft…wrang maar wel waar denk ik…

Ik wens jou Bien, veel sterkte, tóch Fijne dagen en een hele dikke kus met knuffel!

Linda

• Linda

hmm ik bedoel met z'n elven dus..

• Emma

Ik zal zeker kijken naar alle nieuwe en oude sterren aan de hemel, de sterren van degenen van wie wij allemaal zoveel houden en die we zo ontzettend missen. Maar al die geliefde sterren vieren daar volgens mij het allermooiste en het Echte kerstfeest!

Liefs, Emma.