uitzaaiingen in longen en botten

• patrizia

Sinds een jaar weet mijn moeder (63) dat ze borstkanker heeft. Afgelopen maandag kregen wij te horen dat er uitzaaiingen in de longen en botten zijn geconstateerd. De uitzaaiingen zijn al best groot. De longen zitten al vol tumoren. De chirurg die ons dit bericht gaf, was niet al te hoopvol. We moesten maar afwachten wat de oncoloog ons aanstaande maandag gaat vertellen, of er uberhaupt nog wel een chemo te geven is. Nu is mijn vraag of iemand hier ook ervaring mee heeft, is er nu nog iets te doen of zal het snel afgelopen zijn? Ik zie mijn moeder elke dag iets slechter worden, ze wilt niet meer eten en valt steeds meer af. Ik heb gehoord dat je met uitzaaiingen in de longen en botten nog zo'n jaar te leven hebt ongeveer, maar dit hangt natuurlijk ook weer af van de patient en de situatie. Ik hoop zo dat er iemand reageert die ook met deze verschrikkelijke wetenschap te maken heeft, en die mij toch een klein beetje hoop kan geven..Ik kan mijn moeder echt nog niet missen…Ik wens iedereen op deze ontmoetingsplaats heel veel sterkte

Veel liefs,

• Anne

hoi patrizia

Ik geloof dat je mijn verhaal gelezen hebt en wat in het gastenboek hebt gezet een tijdje geleden.

Tenminste ze hete ook zo en toen was het nog niet heel zeker dat het in de botten zou zitten.

Als je het bent , je weet dat ook ik het daar heb zitten en ook in de lever en ik in de chemo zit.

Elk mens is anders en ik wil je geen valse hoop geven maar als het niet te ver is is er nog wat aan te doen al is het maar levensverlengend. Bij mij is dat al twee en een half jaar zo.

MIjn kansen dat het stop kan worden gezet in de lever zijn er wel , het heeft al twee jaar stilgestaan en toen kwam de lever er weer bij vandaar de chemo.

Dus je weet maar nooit , maar hopen dat het niet al te ver is en een chemo nog kan.

Sterkte meid en je weet me te vinden op internet.

Ben je het niet dan lees mijn site en heb je er wat aan, ook ik was helemaal bij af.

http://www.members.lycos.nl/anne49/

• patrizia

Hai Anne(mie),

Inderdaad heb ik enige tijd geleden wat in je gastenboek gezet. Toen was het nog niet duidelijk of het inderdaad uitzaaiingen waren. Helaas was dat wel zo. Ik weet van jouw situatie en dat geeft me toch ook weer wat hoop. Maar ik denk dat het bij mijn moeder al te ver is, ze heeft namelijk al tumoren in haar longen. Dit heeft de arts laten zien op haar longfoto. Maar we moeten maandag afwachten, dan hebben we het gesprek met de oncoloog. Hopelijk kunnen ze het nog voor een lange tijd rekken.

Ik wil je ieder geval bedanken voor je reactie en ook voor jou nog veel sterkte en kracht!

Veel liefs,

• jose

Hoi Patrizia

Ik kan je niet echt hoop geven , mijn moeder is net paar weken geleden overleden aan borstkanker met uitzaaiingen in haar botten en hersenen. Ze was net 1 week daarvoor 60 geworden.

Maar ik wens je wel heel veel sterkte en natuurlijk je moeder. En dat er voor jullie missschien nog een lichtpuntje gaat komen.

liefs Jose

• patrizia

Beste Jose,

Ik wil jou ook heel veel sterkte wensen bij dit grote verlies. Bedankt voor je reactie.

Liefs,

• mariska

ik weet niet of mijn mijn berichtje hier hoort, maar vind wel dat ook mijn persoonlijke positieve verhaal er ook tussen mag.

misschien een sprankje hoop dat het niet altijd minder goed hoeft telopen.

mijn moeder is 50 en heeft ook borstkanker.

ze is behandeld met bestraling en 8 chemokuren.

momenteel heeft ze hormaoontherapie, en is in juli voor het eerst voor haar eerst controle geweest.

vreselijk spannend naatuurlijk, godzijdank was alles schoon, en heeft de chemo zijn werk gedaan.

agelopen 5 december moest ze weer voor een controle, ze had onverklaarbare gewichtsverlies, en pijn in haar ribben, waar ze bij de dokter al pijnstllers voor had gekregen.

toch vertouwde de oncoloog het niet en hadden ze het gevoel van uitzaaiing.

uitzaaiing in de lever is het symptoom gewichtsverlies, en bij uitzaaiinig in de botten, pijn in de ribben of borst zelf.

ik heb dit ook op interne gezicht, en dan word je met je neus op defeiten gedrukt.

we hebben twee weken moeten wachten op de uitslagen van de botscan, de lever echo, hart en long foto's.

de uitslag is positief, geen uitzaainig.

• niki

lieve Patrizia,

wij (een handvol vriendinnen) hebben net gehoord dat onze vriendin van 36jr met een klein beeldschoon dochtertje van 3jr…hetzelfde hoorde, 2uur geleden, de kanker is van de longen naar haar botten uitgezaaid en ? niet te genezen,…tja maar nu, nòg meer Chemo bestraling of opknappen daarvan en nog èven met dochtertje alles eruit halen ? wij weten het ook niet daarom keek ik zojuist hoe of wat maar?…… ik las jouw vraag en dacht ik laat je weten dat je niet alleen bent met je verdriet en onwetendheid. je kunt er alleen maar zijn voor elkaar en …. ik denk , iets moois nog van maken en hopen dat dat nog flink lang mag duren. het is een vreselijke ziekte en we weten in ieder geval dat we niet alleen zijn en jij en je moeder ook niet. we denken ook aan jullie als we verdrietig zijn en aan al die andere mensen die dit vandaag de dag treft. heel veel sterkte en ik hoop dat jullie nog fijn bij elkaar kunnen zijn en mooie herinneringen kunnen hebben. sterkte en weet ,..je bent niet alleen !!!!!

sterkte van mede lotgenoten