levertumor bij kinderen

• Marion

Hallo, Ik ben nieuw op deze forum omdat ik (gelukkig )nog nooit iemand

verloren ben door kanker.

Maar nou treft het mijn zoontje van 9 jaar.

Bij hem is er 2 weken geleden een levertumor ontdekt. Bij kinderen is

dit anders dan bij volwassen en of oudere mensen, en erg zeldzaam.

Er is haast niets te vinden op internet hierover. Alles is afwachten op wat het ziekenhuis zegt. Maar ze laten weinig los. 9 december krijgt hij een bioptie

en aan de hand daarvan kijken ze welke chemo's hij krijgt.

Heeft iemand ervaring hiermee? Kan iemand mij vertellen wat voor weg wij ongeveer opgaan ondanks dat elke vorm bij iedereen anders is?

• petra

Kijk eens op de website van de vokk. dit is een verening voor ouders van kinderen met kanker. er is daar ook een forum.

Mijn zoon heeft leukemie gehad.

Ik wens je veel sterkte in deze moeilijke tijd.

P.s. Niet alles wat op het internet staat hoeft juist te zijn. De artsen in het ziekenhuis weten er het meest vanaf.

Het adres van hetr vokk is www.vokk.nl

sterkte Petra.

• marielle

hoi marion,

hopelijk krijg je nog reacties van lotgenoten, maar misschien kun je ondertussen kijken op www.vokk.nl (Vereniging Ouders Kinderen en Kanker) daar heb je een praathoek/forum voor ouders van kinderen met kanker. En op www.diagnose-kanker.nl heb je mailgroepen, waaronder één voor ouders van kinderen met kanker.. mogelijk kun je bij 1 of bij beiden nog wat info vinden…

heeft het nog een speciale naam ofzo marion?

heel veel sterkte in elk geval.. voor jou en voor je zoontje

marielle

• Miranda

Hallo,

Als eerst veel sterkte!!!Verder sluit ik me bij de anderen aan!! Ga eens kijken op de VOKK…..Ik heb daar veel aan gehad.En kom er nog regelmatig! Mijn zoontje had ook kanker, wel op een andere plaats dan jouw zoon……maar inmiddels is hij negen en gaat het goed!!! Dat wens ik jullie ook toe!!! Nogmaals veel sterkte!!Houd moed!!!

Groetjes,Miranda

www.website-rowan.tk

• Marion

Dank jullie wel voor jullie steun en advies

groetjes MarionMarion schreef:

>

> Hallo, Ik ben nieuw op deze forum omdat ik (gelukkig )nog

> nooit iemand

> verloren ben door kanker.

> Maar nou treft het mijn zoontje van 9 jaar.

> Bij hem is er 2 weken geleden een levertumor ontdekt. Bij

> kinderen is

> dit anders dan bij volwassen en of oudere mensen, en erg

> zeldzaam.

> Er is haast niets te vinden op internet hierover. Alles is

> afwachten op wat het ziekenhuis zegt. Maar ze laten weinig

> los. 9 december krijgt hij een bioptie

> en aan de hand daarvan kijken ze welke chemo's hij krijgt.

> Heeft iemand ervaring hiermee? Kan iemand mij vertellen wat

> voor weg wij ongeveer opgaan ondanks dat elke vorm bij

> iedereen anders is?

• Miranda

Hoi Marion

Hoe is het nu?Met je zoon,met je zelf??? Enne geen dank! We zijn er om elkaar te helpen toch!!!Sterkte!!!!

Groetjes,Miranda

• Marion

Joeri heeft een port-a-cat gekregen in z'n borst. Daardoorheen gaan de chemokuren en kan er bloed worden afgenomen.

Zijn eerste chemokuur heeft hij 15 december gekregen. Op zich viel het nog wel mee. Hij is een aantal dagen misselijk geweest. Hij heeft voor de misselijkheid wel wat gekregen, maar soms moest hij het uitzingen. Hij voelt zich nu gelukkig weer de oude. We kunnen gelukkig de kerst een beetje normaal vieren. Woensdag 28 december krijgt hij de 2e kuur, en is het afwachten hoe hij hierop reageert.

Joeri moet bij elke kuur 2 nachten blijven in het ziekenhuis. In totaal krijgt hij

4 kuren dan een operatie en dan nog 2 kuren. Als het volgens plan loopt, dan

is hij genezen. Dus we hebben goede hoop. We houden ons vrij sterk en als hij dan

uit het ziekenhuis komt, zitten we erwel doorheen. Maar daarna gaat het met ons wel weer. We hebben nog een zoontje van bijna 5 jaar en daarvan gaat het leven

ook gewoon door. En dat is voor ons allemaal toch het beste.

groetjes Marion

• Mizz

Ik wens je een goede kerst samen met je kinderen .Ik hoop en wens met je mee dat je zoontje helemaal genezen mag.

Sterkte…………..

• mannie

ons buurjongen, die inmiddels in mei 17 jaar wordt heeft al 4 jaar leverkanker. Bij hem is het ergste dat de ..poortader.. verkankert is. Daarom kan hij ook geen nieuwe lever krijgen. Toch heeft hij kwaadaardige tumoren in de lever. Hij is al heel vaak bestraald en heeft ook al vele chemokuren gehad. Nooit ligt hij ziek in bed.In Brussel hebben ze hem voor het eerst geopereerd omdat ze het in Groningen niet aandurfden. Maar voor hem konden ze in Brussel ook niets doen. Afgelopen jaar in november hebben ze hem in Groningen toch nog weer geopereerd , het leek eerst goed maar de tumoren zijn inmiddels terug. Tot zover dit bericht.