darmkanker met uitzaaingen...

• jeannette

hoi,

ik wilde gewoon mijn verhaal ff kwijt….mijn moeder heeft darmkanker met uitzaaingen naar longen en lever…sinds mei krijgt ze ook geen chemo meer, dus heeft alles vrij bal zeg ik maar.

wij zien hoe hard ze achteruit gaat…ze valt enorm af krijgt een rare kleur door de lever…en houdt veel vocht vast..komt ook door de lever…

wie herkent dit en waar moeten we rekening mee houden…

heel eerlijk hadden we verwacht dat ze er niet meer zou zijn..maar ze vecht enorm door…maar heb ook wel eens het idee dat ze niet weet hoe ver ze weg is want ze ontkend alles….

gr jeannette

• bien

Hoi Jeanette, mijn vader (57) kreeg eind januari te horen dat hij uitzaaiingen had in zijn lever. Hij leed aan nachtzweten en hij kon bijna geen eten meer verdragen. Hij is 3 maanden later overleden (euthanasie), maar dat is per persoon verschillend. Ik kan je 1 ding aanraden: probeer hetgene wat je moeder binnenkrijgt zo puur en zuiver mogelijk te laten zijn. Haar lever kan niets meer zuiveren, dus geen kleur-en smaakstoffen, geen koffie, geen zwarte thee. Haar lever moet zo min mogelijk aan het werk worden gezet, zodat alle energie in het bestrijden van de uitzaaiingen gaat zitten. Water is eigenlijk het beste.

Ik weet niet hoe het met je moeder zit, maar mijn vader heeft bijna geen pijn gehad. Hij hoefde daardoor geen pijnmedicatie te hebben en hij was gelukkig tot het einde toe helemaal helder. Hij kreeg pas pijn toen zijn lever zo groot werd, dat het de andere organen opzij ging duwen - en zelfs toen was de medicatie heel licht. Goeie hoop dus, want pijn is het minste wat je iemand toewenst.

Heel veel sterkte ermee en als je nog wat wilt vragen, dan hoor ik het graag.

Liefs Bien

• ada

he die jeannette

hier een berichtje van mij ada bij mijn vader is lever kanker geconstateert

en niets meer aan te doen uit behandeld

geef hem confortabele zorg was het antwoord en schakel de thuiszorg maar in

dat was op 24 november en ik moet zeggen mijn vader gaat achter uit

en ik verzorgt hem dat is heel bijzonder jeannette en ik kan het ook

eerst was ik in paniek maar later kon ik het een plekje geven.

ik wil gewoon dat me vader zich prettig voelt dat is de eerste zorg die je moet geven .En hij geniet er ook van hij is zeer dankbaar.

mijn vader heeft wel pijn die lever wordt steeds groter merk ik.

maar het verschil is denk ik, mijn vader heeft het geactsepteert.

ook al is het zwaar jeannette maar wees er zo veel mogelijk als je het kunt hoor

er komt een tyd dat je dit niet meer kunt doen meid .

je komt echt wel weer in rustig vaar water.en weet GOD zorgt ook voor jou en je moeder dat weet ik zeker .heel veel sterkte en houd moet.dat doe ik ook

liefs ada

• Ien

Ik weet wat je door maakt Jeanette, heel veel sterkte wens ik je toe.

In het verleden heb ik het in mijn naaste familie ook meegemaakt.

Darmkanker met uitzaaingen naar de lever en de botten.

Toen ze het ontdekten heeft ze het nog 3 maanden volgehouden.

Geen ene chemo kuur pakte meer.

Zij was helaas nog maar 35 jaar oud!

De medische wereld kan heel veel maar eens houd het op.

Jeanette heeel veel sterkte.

Luister naar ze en wees er voor degene.

Meer kan je niet doen, dit geeft ze al zoveel voldoening en ze waarderen het.