Tips voor Kapotte mond?????

• ester

Hallo allemaal!

Mijn moeder heeft nu haar 2e kuur erop zitten, 5 dec haar 3e ( krijgt ze om de 3 weken)

(uitzaaiing vanuit borstkanker van 2 1/2 jr geleden, toen 4 chemo, bestralingen en voor 5 jaar hormoontabletten, nu dus uitzaaiing naar longen en bot)

Ze krijgt:

Caelyx en Cyclofosfaride

En sinds vanmiddag komen er allemaal “blaren” op in haar mond

Dit heeft ze 2 1/2 jr geleden niet gehad, maar ja we weten ondertussen allemaal dat iedere X weer alles anders is……………

Asje Asje blieft!!!!!!!!!!!

Wie heeft er tips, om de pijn wat te verzachtten en het brandende gevoel event. weg te nemen/ verminderen.

Ze heeft al wel een drankje gekregen om mee te spoelen, dit mag 2x per dag.

Ze kan nu al bijna niet meer eten/ praten/ mond open- doen……..

• rakkertje

Beste Ester,

Probeer eens wat vruchtensag in te vriezen en er kleine korreltjes van te maken……dit met een theelpeltje af en toe een hapje……dit verzacht en je moeder krijgt meteen wat vocht binnen.

Mijn moeder vond dit prettig.

Heel veel sterkte voor jullie!!!!!!!!!!!

Liefs Rakkertje

• rakkertje

vruchtensap bedoel ik….

• marielle

heeft ze al kamillosan geprobeerd? dat is ook een verzachtend spoelmiddel. En wat rakkertje ook al zei; ijs… het helpt maar tijdelijk (vond ikzelf).. maar het verdoofd gewoon heel de mond eventjes… en dat is wel prettig..

groetjes marielle

• merel

beste ester

ik weet niet of je moeder door een oncoloogverpleegkundige begeleid wordt maar die heeft ook vaak nuttige tips, maar wat voorgaande mensen al schreven ijs verkoeld en verdooft.

Bij chemokuren gebeurt dit vaak het tast vooral slijmvliezen aan en meestal is hier niet zoveel aan te doen, maar sterkte voor je moeder

• Anne

Hoi hoi ik zit in het zelfde schuitje alleen is bij mij de borstkanker 4j. weggebleven en ga vrijdag mijn derde chemo in (FAC)

Na de constatering van uitzaaiingen heb ik eerst een jaar het kunnen redden met Arimidex , helaas hielp dat na een jaar niet meer ,vandaar nu chemo.

En de tip die ik meekreeg was veel spoelen met zoutoplossing (en inderdaad ijs) na elke maaltijd .

En bij mij helpt het ik kan alles eten maar heb mijn mond wel alleen stuk van buiten.

http://www.members.lycos.nl/anne49

• Mizz

Inderdaad is spoelen met zout water het beste volgens de kaakchirurg en mondhygienist en oncoloog die mijn moeder hier advies over gaven .

Helemaal oplossen kan je het niet .

Verder is er tandpasta zonder mentol die ook niet zo op de open plekken prikt als je weer kan poetsen.

• Alida

Hoi, poetsen met zendium is ook heel goed, heeft mij enorm ge holpen.

Alida

• coby wasch

Beste Ester,

Ik las jouw bericht over blaren in de mond,

mijn man had dat nml ook en wij kregen `n tip van het ziekenhuis om `paradontax te gebruiken,en inderdaad het helpt echt.

misschien iets voor je moeder.

sterkte verder en heel veel liefs.

coby