als je moeder er niet meer is...

• Pom

Lieve allemaal

Ik had een vraagje , mijn moeder is Helaas afgelopen woensdag overleden aan de gevolgen van borstkanker met uitzaaiingen. Nou loop ik een beetje tegen de muur op en kan echt mijn ei niet kwijt. Ik zou wel eens willen weten of er praat groepen zijn om er over te praten. Als je je moeder of vader hebt verloren aan kanker. Mijn moeder was net 60 geworden . Ik weet dat je veel op internet kan praten maar dat is anders via een computer.

In iedergeval veel sterkte allemaal

Pom

• Ingrid

Beste Pom,

Veel sterkte wens ik jou!

Ben zelf mijn moeder verloren aan borstkanker, ook nog maar 57 jaar, het is alweer 14 jaar geleden en nog steeds kan ik haar intens missen en vind ik het fijn om over te kunnen praten.

Mijn ervaring is wel dat alleen degene die ookhun moeder hebben verloren weten wat het werkelijk met je doet.

Nogmaals sterkte!!!!

Ingrid

• marielle

hoi Pom,

als je echt wil praten met iemand in het echt kun je eens kijken naar inloophuizen… hier heb je ook weleens bijeenkomsten voor mensen die iemand verloren zijn aan kanker… Inloophuizen zitten verspreid over heel nederland.. dus je moet even kijken welke het dichtst bij je in de buurt zit.. en dan kun je op internet per inloophuis best wat info vindne..

misschien heb je hier wat aan..

sterkte in elk geval,

marielle

• debbie

Hallo Pom gecondoleerd met je moeder het leven is soms niet leuk he ik ben mijn vader 3 weken geleden verloren aan longkanker hij was ook pas 62 niets is meer leuk maar toch verwacht iedereen dat je weer gewoon verder gaat maar dat lukt niet altijd het is ook allemaal nog vers he maar ik denk dat praten je goed kan helpen en ik merk zelf dat ik met vreemde mensen makkelijker praat dan met mijn familie en moeder want die zijn zelf nog te emotioneel. Maar het schijnt dat het wel beter gaat worden maar wanneer dat is de vraag hopelijk heel snel. En ik denk dat je via je huisarts wel aan adressen kan komen voor praatgroepen met lotgenoten. Veel sterkte de komende tijd en denk maar aan al die andere mensen hier op het internet want je bent niet alleen gr.debbie

• Laura

Gecondoleerd met ut verlies van juh moeder

mijn moeder is ook helaas 21-10-2005 overleden aan de gevolgen van longkanker met uitzaaiingen

veel sterkte

kuzz Laura

• pom

Hoi Debbie

Gecondoleerd met je vader. Wat een rot ziekte he. Je schrijft precies de dingen hier . Dat inderdaad niks leuk meer is op dit moment, heb soort automatische piloot die ik aanzet, en de omgeving maakt het inderdaad niet makkelijk op . Ik raak er gewoon boos over. Het leven gaat allemaal weer door en ze denken dat je de draad hebt opgepakt.. Zijn vooral mensen die niet weten hoe het is om een dierbare te verliezen. Het is nu ongeveer 3 weken geleden en gisteren had ik het best moeilijk mee , en dan wordt ik moeilijk tegen mijn omgeving ook beetje kwaad zelfs. Het beter gaat natuurlijk ooit gebeuren , maar voorlopig nog niet voor ons allemaal. Het zal langzaam wel slijten. Ik wou toch dat we al 1 jaar verder waren.

Maar goed wens je heel veel sterkte met je verdriet, en als je wilt kan je me nog wel eens terug vinden hier.

groetjes pom

• pom

Hoi Laura

Jij ook gecondoleerd met je moeder. Wat is het maar moeilijk he. Als je wilt kletsen ( misschien ook niet ) dan kan je me nog hier wel op terugvinden of op mijn email. Heel veel sterkte ook voor jouw in deze rot 2005

xxx Jose

• Lianne

Pom en Debbie,

Ik wil jullie veel sterkte wensen in deze periode! Maar ook in de periodes die hierna komen. Die zijn ook moeilijk! Voor anderhalf jaar terug ben ik mijn vader verloren (52). Hij heeft eerst longkanker gehad en daarna een hersentumor.

De mensen in je omgeving vinden het eerst erg voor je, leven met je mee, maar op een gegeven moment begint het ‘'normale’' leven weer. Er zijn weinig mensen die vragen hoe het met je is, ze denken dat alles wel weer goed gaat. En dat is soms best moeilijk.

Vorig jaar hebben we de kerst zonder mijn vader ‘'geviert’', maar dat maak je niet zo bewust mee. Dit jaar lijkt bewuster, heb er ook meer moeite mee!