Lever en Longkanker

• Pieter

Hoi

ik ben Pieter 56 jaar 10 weken geleden kreeg ik tijdens de vakantie een galsteen aanval.

De vakantie arts vewees mij naar het ziekenhuis daar zagen ze na een serie onderzoeken foute dingen in mijn lijf.

De volgende dag naar eigen plaatselijke ziekenhuis allerlei onderzoeken bij Internist en Oncoloog.

Uitslag uitzaaigen in Lever en Longen , niets meer aan te doen (tumor) niet gevonden Na second opinie in ErasmusUniversiteit zelfde uitslag.

Nu dus 10 weken later ook nog uitzaaigen in mijn botten en heel veel pijn,wie heeft zo iets meer gehoord?

Ik weet me geen raad geen nabehandeling niks een (DOODSBERICHT 2x) en ga maar naar huis,hoe moet dat nou?Rook niet drinkt niet en heb mij hele leven gesport.

Wie weet wat , ben te einde raad

Mijn hartelijke dank Pieter

• Ineke Cornelis

Hoi Pieter,

Dit is inderdaad een doods bericht en je leven staat op zijn kop, als er werkelijk niets aan te doen is maak er toch nog wat van om het voor je zelf prettig te maken dat is makkelijk gezegt dan gedaan, bel de kwf daar zitten mensen die je als je dat wil je hart kan luchten een bemoedeging om je verder op weg te helpen een vriendelijk woord een gebaar, vraag aan je arts pijn bestrijding, het moet draagelijk worden voor je, ben je alleen? heb je mensen om je heen? praat er over jo, ik wens je veel kracht en liefde om het te kunnen dragen,

liefs Ineke.

• Anne

hoi hoi Pieter

Ik zelf had eerst borstkanker en 4 jaar later ,nu dus, zit het in mijn botten en mijn longen en lever en tussen mijn borstklieren en beter word ik niet maar er is (in mijn geval) wel wat aan te doen nog.

Ik zit nu in een chemo kuur , maar wat ik eigenlijk niet snap , kan er geen chemo meer dan?

Voor mijn botten krijg ik een bottenkuur APD (eens in de drie weken ) heet dat zodat de botten redelijk stevig blijven en dat helpt ook tegen de pijn.

Vraag het eens na ,ik kan veel kankerpatienten door het ziekenhuis en via mijn site het helpt echt. Hebben ze de haard (waar het begonnen is dan niet gevonden) omdat je zegt geen tumor gevonden??

Ik zelf ben 53 jaar .

Ik zelf kon eerst niet eens meer lopen door een van de tumoren en nu na een lange weg kan ik dat wel weer en natuurlijk doordat de bestraling geholpen heeft.

Wat ik eigenlijk wil zeggen , ik wil je geen valse hoop geven maar ik heb een lange weg doorlopen en nog steeds maar ik leef nog.

Wil je mijn verhaal lezen dan is dit mijn site , misschien dat het je kracht geeft.

Heel veel sterkte .

www.members.lycos.nl/anne49/

• ada

vrezelijk wat kun je hier nog op zeggen Pieter er zijn geen woorden voor het lijkt wel of je een slag met een voor hamer op je hoofd krijgt.

gisteren kreeg ik van de arts dat mijn vader ook lever kanker had en er was niets meer aan te doen . daar ga je dan uit het ziekenhuis met je va en je moe

2 ouden mensen getekend door het leven.

maar we hebben een GROTE TROOSTER DIE IN DE HEMEL woont die voor ons bidt en pleit heerlijk omdat te weten .dat wens ik u van harte toe alle die dit lezen

veel kracht en sterkte

Pieter schreef:

>

> Hoi

> ik ben Pieter 56 jaar 10 weken geleden kreeg ik tijdens de

> vakantie een galsteen aanval.

> De vakantie arts vewees mij naar het ziekenhuis daar zagen ze

> na een serie onderzoeken foute dingen in mijn lijf.

> De volgende dag naar eigen plaatselijke ziekenhuis allerlei

> onderzoeken bij Internist en Oncoloog.

> Uitslag uitzaaigen in Lever en Longen , niets meer aan te

> doen (tumor) niet gevonden Na second opinie in

> ErasmusUniversiteit zelfde uitslag.

> Nu dus 10 weken later ook nog uitzaaigen in mijn botten en

> heel veel pijn,wie heeft zo iets meer gehoord?

> Ik weet me geen raad geen nabehandeling niks een

> (DOODSBERICHT 2x) en ga maar naar huis,hoe moet dat nou?Rook

> niet drinkt niet en heb mij hele leven gesport.

> Wie weet wat , ben te einde raad

> Mijn hartelijke dank Pieter

• els

hallo Pieter

Tja dat is heel erg schrikken van wat je allemaal meemaakt nu.Mijn man heeft het zelfde meegemaakt 5 jaar geleden.Hij dacht dat hij een spier verrekt had,hij was wezen zeevissen en dat ingooien met dat lood is nog al zwaar,na een paar dagen kreeg hij last van zijn rug en dacht dat hij een verrekte spier had na een paar bezoeken aan de huisarts werd hij doorgestuurd naar het ziekenhuis daar werd een botscan gemaakt en de uitslag was een tumor op zijn ribben later bleek het om een uitzaaiing te gaan.na verdere onderzoeken uitzaaiingen op longen en lever maar de primaire haard is niet gevonden.En ook kregen we gelijk te horen dat er niets meer aan te doen was.De Oncologe zei ook ik kan je niet meer beter maken alleen ik kan proberen de pijn weg te halen,Mijn man heeft toen 6 keer chemo gehad en na een half jaar was het tamelijk rustig in zijn lichaam alleen de pijn was niet onder controle te krijgen.Na dat half jaar heeft hij 1 keer een pijnbestraling gehad maar ook dat hielp niet.verder ging hij naar de pijnpolie waar ze er alles aan deden om zo min mogelijk pijn te heben.

Toen hij hoorde dat hij kanker had zei de oncologe ook als u niets doet heeft u nog drie maanden en met chemo kunnen we u leven verlengen met 1 a 2 jaar.

het heeft precies 1 jaar geduurd.In dat jaar is er veel gebeurt en hebben we ook nog leuke dingen gedaan zoals op vacantie naar buitenland etc

helaas is mijn man overleden aan die rot ziekte voorheen ook nooit ziek altijd aan sport gedaan rookte wel .

Pieter ik kan alleen maar zeggen probeer nog een beetje te genieten van wat je nog kan en vraag of er geen chemo mogelijk is of bestraling.Er zijn best nog wel wat mogelijkheden misschien voor jou.

het is verschrikkelijk als je zoiets te horen krijgt en je hele wereld stort in.

mijn man was ook pas 52 jaar.

Pieter ik kan alleen maar zeggen heel veel sterkte en de moed niet opgeven

groetjes els

• mizz

Lieve Pieter,

Ik wens je alle moed en kracht toe die je nodig hebt in deze periode van allerlei gevoelens die op je afkomen.

Probeer als je dat kan te genieten van alle mooie dingen die op je pad komen en ook van iedere dag dat je je goed voelt.

Al is dat heel moeilijk,dat weet ik jammer genoeg uit ervaring.

Ik bid voor je en wens je alles wat je nodig het.

Veel liefs Mizz

• ada

ha die pieter

ik wilde je even vragen hoe het met je is???

uit belangstelling hoor???

ik hoop dat je met iemand hebt kunnen praten

en hoe is het met de pijn ???

heb je al medicatie pieter voor de pijn doen hoor echt doen

ik wens je heel veel sterkte hoor en kracht ik zal ook jou in mijn gebed gedenken

veel liefs ada

• dochter

Hallo

Ik ben de dochter van pieter en ik wil jullie bedanken voor de reactie.Ik ben vanmiddag weer even langs geweest bij hem en het gaat toch wel hart achteruit hoor. Hij heeft sinds een paar dagen morfinepleisters gekegen,maar dat helpt ook niet echt hij heeft toch wel regelmatig pijn. Hij slaapt ook heel veel en zijn kleur is ook niet meer wat het geweest is. Ik hoop zo dat ik hem nog even een tijdje bij me mag houden. Hij kijkt erg uit naar de tweede verjaardag van mijn jongste dochter 22 dec. groetjes jacq