Nog niet zo lang geleden verloor ik mijn ex-collega, e-mailvriendin en speciale kennis aan kanker. Ze was pas 34 jaar. Ze wist dat ze niet lang meer te leven had en verkoos zelf de regie over haar sterven te nemen dmv euthanasie. In haar laatste dagne heeft ze me op het hart gedrukt mijn eigen gevoel hierbij te volgen en dat ze no matter what trots zou zijn. Onafgemaakte beslissingen waren volgens haar er om toch door te zetten en af te maken en dromen te volgen. Omdat ik als journaliste en schrijfster heel sterk het gevoel heb dat ik hier iets mee wil en moet doen, wil ik graag haar verhaal en soorteglijke verhalen in een romanvorm gieten. ter ere van al diegenen die nog strijden of toezien hoe iemand strijdt tegen kanker en voorla ter nagedahctenis aan mijn vriendin. Ik denkd at ze dit heel mooi had gevonden en ze de eerste was geweest om mijn boek te lezen. Ze zou me zeker aanmoedigen, want zo was ze.
Daarom ben ik op zoek naar kankerpatienten of nabestaanden die een dergelijke strijd voeren, hebben gevoerd en mensen die met euthanasie te maken hebben gehad en hierover hun emoties en gedachten met mij willen delen. Uiteraard is dit een kwestie van vertrouwen, wederzijds respect, discretie en openheid en mijn garantie dat alles prive blijft wat prive moet blijven. Ik ben geen sensatiejournalist/schrijfster, ik heb zelf dit jaar vijf mensen in mijn vrienden- en familiekring verloren aan kanker; ik ben beenmergdonor, bloeddonor en orgaandonor en hoop met mijn boek al diegenen die het nodig hebben of interesse hebben een hart onder de riem te kunnen steken.
bedankt voor het lezen van mijn bericht,
vriendelijke groeten
Kitty de Hesse