maagkanker met!

• Greet

Hallo mensen, 3 weken geleden hebben we te horen gekregen dat mijn moeder van 82 jaar maagkanker heeft met uitzaaiingen naar de lympheklieren.

Volgende week woensdag gaan ze operatief een deel van de maag weghalen,onder voorbehoud,en ze is erg bang.

Ik vraag me af of er mensen zijn die mij wat meer inlichtingen kunnen geven over wat er haar te wachten staat,de arts geeft haar een hoog slagings-percentage,maar toch…

Verder schijnt er niks meer aan te doen te zijn, ze heeft geen pijn gelukkig,maar is er op een rotmanier achtergekomen,doordat haar huisarts na bijna een jaar van klachten nog niet eens een bloedarmoede vast kon stellen!

En dit terwijl een vervangend arts haar in de wachtkamer zag zitten en de diagnose direkt steldde,wel met alle gevolgen van dien helaas.

Ik hoop dat iemand me iets kan vertellen over het eventuele verloop!!!!!

• Nelly

Mijn oma is 18 jaar geleden aan maagkanker overleden. Ook zij had steeds erge bloedarmoede. Maar in uw geval vind ik het positief klinken dat de artsen haar nog willen opereren en positief zijn. Ook is het zo dat bij oude mensen de celdeling niet zo snel gaat.

Veel sterkte en ik ben benieuwd hoe het afloopt.

Liefs, NellyGreet schreef:

>

> Hallo mensen, 3 weken geleden hebben we te horen gekregen dat

> mijn moeder van 82 jaar maagkanker heeft met uitzaaiingen

> naar de lympheklieren.

> Volgende week woensdag gaan ze operatief een deel van de maag

> weghalen,onder voorbehoud,en ze is erg bang.

> Ik vraag me af of er mensen zijn die mij wat meer

> inlichtingen kunnen geven over wat er haar te wachten

> staat,de arts geeft haar een hoog slagings-percentage,maar

> toch…

> Verder schijnt er niks meer aan te doen te zijn, ze heeft

> geen pijn gelukkig,maar is er op een rotmanier

> achtergekomen,doordat haar huisarts na bijna een jaar van

> klachten nog niet eens een bloedarmoede vast kon stellen!

> En dit terwijl een vervangend arts haar in de wachtkamer zag

> zitten en de diagnose direkt steldde,wel met alle gevolgen

> van dien helaas.

> Ik hoop dat iemand me iets kan vertellen over het eventuele

> verloop!!!!!

• petra

bij mijn schoonvader 2 jaar terug is er kanker ontdekt

duurde even voor dat het uitgezocht was wat hij had.

toen ze ondekte dat er een tumor zat te groote van een bloemkool.

stelde de arts voor om dat weg te halen.

ze hebben toen de galblaas en het gezwel en een stukje van de alvlees klier weggehaald.

paps knapte snel op en wat me verbaasde hij hoefte al heel snel niet meer terug te komen hij was beter. nu afgelopen zomer werd hij weer opgenomen en er is

nu weer op 3 plaatsen kanker gevonden nu kan operatie niet meer ,dok denkt dat hij dan op de ok tafel komt te overlijden.

chemo therapie wil hij zelf niet meer.

maar hij is nu wel begonnen met chemmo tabletten zodat hij lekker thuis is.

zo dit wou ik even kwijt

• Greet

bedankt voor jullie reaktie!

Wel merk ik nu dat mijn verhaal betreffende de operatie niet volledig is geweest.

Het is namelijk zo dat deze ingreep alleen wordt uitgevoerd omdat het gezwel de uitgang van de maag naar de darm afsluit,waardoor ze geen voedsel verteerd.

Indien de maag niet in zijn geheel verwijderd hoeft te worden, zorgt dit ervoor dat haar leven kwalitatief beter blijft doordat ze dan gewoon kan blijven eten.

Maar mijn moeder wordt op dit moment geopereerd en ik laat zeker nog iets van me horen, nogmaals bedankt, Greet.