Hallo allemaal,
Ik moet even mijn verhaal van mij afschrijven. Mijn vader heeft longemfyseem, met een longinhoud van 40%. Laatste weken is hij echter meer benauwd. Aangezien hij ook al een nieuwe hartklep heeft wist hij niet precies of hij nou de longarts of de cardioloog moest bellen. Dus eerst maar overleggen met de huisarts. Daar kon hij meteen terecht. Diagnose: vocht achter de longen en een beginnende longontsteking. Met prednison en antibiotica verminderde de klachten snel maar kwamen eigenlijk ook weer terug. Wederom naar de huisarts..deze heeft contact opgenomen met de longarts en mijn pa moest zich afgelopen donderdag melden op de eerste hulp. Daar kwam dan de longarts ook. Om een lang verhaal kort te maken, hij moest in het ziekenhuis blijven. Er zijn longfoto's en een scan gemaakt. Gister de uitslag. 30% kans op een tumor, 30% op een schimmel en 30% op een infectie. Nou dan staat de wereld wel even stil hoor. Ik weet het…je moet positief zijn en 30 is nog altijd minder dan 70% maar toch…Een week vol spanning ligt voor ons. Gelukkig ligt hij in het ziekenhuis dus de molen gaat nu snel. A.s. maandag een bronchoscopie + weefsel verwijderen en op kweek. Woensdag of donderdag de uitslag hiervan. We zijn positief maar man wat duren die donkere nachten lang. Was het alvast maar zover. Dan wisten we hoe of wat en kan je daar mee verder. Of het nou goed of fout is. Een positief iets is dat hij dit voorjaar nog longfoto's heeft laten maken dus als het dit keer echt niet goed is zijn ze er vroeg bij. Maar toch……
Sorry voor het lange verhaal. Hopelijk hebben jullie er begrip voor dat ik geen negatieve reacties wil ontvangen. Dat is geen kwestie van de kop in het zand steken maar een kwestie van positief denken en zelf ook weten dat er een reëele kans bestaat, maar het nog even niet bevestigd willen zien. Eind van de week is vroeg genoeg als we ons daarop moeten focussen.
Iederen bedankt