Het is deze week een jaar geleden dat papa overleed…
Getver wat gaat zo'n jaar snel. Ik kan me niet voorstellen dat ik hem al een jaar niet heb gezien of gesproken.
Ik vind er ff niks aan allemaal…
Ja, het is heel raar. Soms lijkt het nog maar een dag geleden en andere momenten weer een eeuwigheid.
We hebben weer veel kaartjes en telefoontjes van allerlei mensen gekregen. Dat doet toch best heel goed. Ook de reacties hier op het PB geven me altijd veel steun, vooral omdat het voor jullie zo herkenbaar is allemaal.
Bedankt daarvoor!
Emma.
Lieve Emma
ik ben mijn opa net een paar dagen geleden verloren
maar inderdaad een jaar gaat heel erg snel.en toch lijkt het ver weg mar je kan het ook als de dag van gisteren herrinderen
ik kan niet veel veel voor je doen.
ik kan je alleen heel erg veel sterkte wensen.,
t is ook hartstikke leuk dat er veel mensen jou bellen.
enzo.,
emma ik wens je recht uit mijn hart heel veel sterkte
liefs sandra
Hoi Emma,
Mijn vader is op 12 maart jl. overleden aan de gevolgen van longkanker. Het is dus morgen 8 maanden geleden. Het lijkt het ene moment lang geleden en het andere moment lijkt het als de dag van gisteren. Vandaag is de steen geplaatst en we zijn wezen kijken, en dan wordt je weer met twee voeten op de grond gezet als je de naam van je vader daar op ziet staan. We zien erg tegen de feestdagen, zijn verjaardag en tegen de dag dat het een jaar geleden is op.
Veel sterkte in deze moeilijke tijd.
Claudia
Hallo Lieve Claudia en alle anderen,
toen ik jou sukje las Claudia, realiseerde ik mij ineens dat iedere eerste keer na het overlijden van altijd een moment van verdriet zal zijn.
Zo ook de eerste verjaardag van mijn vader zonder hem. 16 Oktober was mijn moeder jarig en het was de eerste keer zonder mijn vader erbij. Mijn moeder had mij en mijn vriend uitgenodigd en mijn broer met zijn gezin.
De enige nare bijsmaak die dag was dat mijn moeder vertelde dat ze 's-ochtends wel de zoen miste en het feit dat hij, al jarenlang, haar dan een envelopje met inhoud gaf, waar ze dan later op de dag samen wat moois voor gingen kopen.
Eigenlijk is mijn vader er wél bijgeweest die dag, in de vorm van verhalen, herinneringen, foto's, video's en in onze herinneringen en zijn foto op het dressoir. Het werd een hele leuke dag uiteindelijk en mijn moeder zei bij het afscheid nemen dat ze op deze manier toch een beetje het gevoel had dat hij er toch bij was
geweest.
Ik weet ook wel dat dit verhaal niet voor iedereen zal opgaan, iedereen gaat er toch op zijn eigen manier mee om, maar ik hoop dat ik met mijn ervaring misschien toch één iemand een beetje een hart onder de riem heb kunnen steken…
Veel sterkte iedereen, met name jou Claudia, voor vandaag!
Linda
Lieve allemaal,
Bedankt voor jullie lieve reacties. Dit soort dagen (net als verjaardagen, feestdagen, het plaatsen van de steen enz) zijn van die dagen dat je nog eens extra met je neus op de feiten wordt gedrukt. Gelukkig hebben we een heel fijn gezin, mijn vriend, heb ik lieve vrienden en collega's en natuurlijk jullie allemaal! Met al die mensen red ik het gelukkig allemaal heel goed! Veel beter dan ik ooit had kunnen denken. Ik hoop dat papa dat van boven kan zien en trots kan zijn wat hij mij en de rest allemaal geleerd heeft waardoor we dit kunnen. Al mis ik hem natuurlijk iedere minuut van de dag verschrikkelijk. Maar we doen ons best en gaan het aankomende jaar weer net zo doen als afgelopen jaar.
Ik hoop dat jullie allemaal ondanks ons grote verdriet het zelfde gevoel hebben!
Liefs, Emma.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?