rood zakje; chemo

• marielle

hoi esther,

dat ze niet ziek is kan best hoor, vooral de eerste keer valt het vaak mee :) . Dat het mogelijk niet werkt, is zeker niet te meten aan de bijwerkingen. Ik ken een persoon met lymfeklierkanker, had nergens last van, haren vielen ook niet eens uit (behalve op zn vingers, heel gek, was een man overigens) Hij moest eigenlijk 6 kuren krijgen, maar de kuren werkte zo goed dat hij er maar 4 hoefde! Terwijl een ander met exact de zelfde kuur iedere kuur weer hartstikke ziek was.. haren vielen gewoon uit… en na zijn 6 kuren, was hij ook klaar, maar het verhaal was wel heel anders. Maar ieder lichaam is anders.. daarom kunnen ze ook nooit voorspellen of je last krijgt of neit. Het gebeurd zelfs ook nog dat je de 2 kuur ziek bent en de 3e weer niet.. het is gewoon nooit echt te voorspellen.

wat ik me trouwens wel alleen afvraag is of je arts nu ook daadwerkelijk het middel heeft gegeven waar hij over sprak in het begin; dat het een heel duur middel is wat niet overal word gegeven. Adriamycine is namelijk een middel dat bij heel wat kankersoorten vast gegeven wordt (vanuit protocol) . Maar oke,

de kuur die je moeder nu krijgt is een bekende bij borstkanker tegenwoordig,

AC: adriamycine en cyclofosfamidekuur, hieronder een link naar de site waar ik wat info vond,

http://www.borstkanker.nl/index.php?p=435

als je echter op google ac kuur en borstkanker invult krijg je nog meer info,

sterkte, maar fijn voor nu dat de eerste kuur zo mee lijkt te vallen voor je moeder!

groetjes marielle

• ester

Hoi Marielle!

Zo, worden we nou genept of zo?

Zal gelijk effe aan de bel trekken!

Denken ze dat we gek zijn of zo?

Mijn moeder had 2 1/2 jr geleden borstkanker:

4 chemo's en 32 bestralingen en voor 5 jaar hormoontabletten

Toen was ze iedere keer bij de chemo verschrikkelijk ziek

Nu dus uitzaaiing naar longen en bot

de 24 Okt 1e chemo weer gehad ( welke weet ik dus niet)

daar was ze redelijk beroerd van, maar ze hoefde niet naar bed…………

Nu dus de 14e de 2e

Omdat de 1e chemo's van 2 1/2 jr geleden haar hart teveel heeft aangetast mocht ze de chemo die ze eigenlijk moest hebben niet meer krijgen, dus vandaar het “dure”middel…….en nou is ze dus niet ziek van de “AC” combinatie……

Heb nou zo iets van, krijgt ze nou de minste of zo???

Je hoort het nog wel, voel me ( had ik toch al wel) nog meer hulpeloos……….

es

• marielle

hoi esther,

je moet je zeker niet hulpeloos voelen hoor.. ik weet niet waarom ze het zo zeggen, misschien is het wel waar en IS het een duur middel.. maar probeer het ook van deze kant te zien; adriamicine is toch een best heftig middel, een heleboel cytostatica zijn slechts voor enkele kankersoorten geschikt, bij anderen soorten doen ze niet veel.Adriamicine wordt bij meerdere kankersoorten ingezet omdat het bij allemaal erg goed werkt.. En mogelijk zijn natuurlijk de dosissen anders, dan bij een normale kuur? Ik zou het zeker even navragen hoor.. hoe het nu zit… maar onthoud dat het wel een goed middel is… dat ze niet ziek is, is echt alleen maar fijn… want er zijn zeker ook mensen die heel heftig reageren op een medicijn. Het is echt geen indicatie van de werking ervan!

sterkte in elk geval, ik hoop zo dat het middel wat gaat doen voor je moeder!

liefs,

Marielle

• ester

Hey, misschien toch nog iets goed!

Ze hadden haar staatje nog niet goed bijgewerkt. Ze heeft voor de 2e chemo

Caelyx en Cyclofosfaride gekregen, en de 1e keer dus de AC

geloof dat Caelyx inderdaad dan is wat de oncoloog bedoelde…………..

En je hebt gelijk hoor, mam voelde zich vandaag zo goed, we komen net van Scheveningen af.

Lekker uit loopen waaien, en heerlijk gegeten………

Pluk de dag!!!!!!!!!

Liefs, Es

• marielle

he ik vond dit op een site :

http://www.borstkanker.net/vragen5/v2308.html

maar fijn dat het nu toch ‘goed’ gekomen is zo.. ik moet ook zeggen, van dit middel heb ik dus ook nog nooit gehoord :) . Maar als ik bovenstaande link las (2 regels maar hoor) dan klinkt dat aannemelijk :) fijn dat het toch nog ‘opgelost’ is :) En erg fjin om te lezen dat jullie genoten hebben vandaag!

liefs Marielle