mijn vader

• jeannette

wij hebben 2 weken geleden gehoord dat mijn vader slokdarmkanker heeft met uitzaaingen in lever, longen en ribben.

sinds gisteren krijgt hij morfine via pomp en medicatie tegen misselijkheid.

nu hoor je vaak dat als iemand aan de morfine gaat het erg snel gaat, hij krijgt 30mg. per dag

ik kan hem nog niet missen, maar realiseer dat het snel kan gaan. de artsen zeggen max. 2 maanden ik vrees veel korter vanwege die morfine

weet iemand hier meer van.

jeannette

• Esther

Hoi jeannette.

Allereerst wil ik zeggen hoe erg ik dat vind dat je vader ziek is.

je had het over een morfine pompje

mijn stiefvader is 5 maanden geleden overleden aan longkanker

En ik wil het eigenlijk niet zeggen het gaat inderdaad sneller

ik wil je niet bang maken maar ik heb het zelfde meegemaakt

ik mis hem nu nog elke dag Hij moest nog 62 worden.

Ik wil jouw en je familie heel veel sterkte wensen in deze moeilijke periode,

• Bianca

Hoi Jeanette,

Ik weet niet of het door de morfine sneller zal gaan of niet. Mijn vader is 29 juni overleden aan prostaatkanker. Hij heeft vanaf Kerst 2004 met een morfinepomp rondgelopen.

Tuurlijk wil je je vader niet missen maar wat is beter vraag ik me dan af?

Zijn leven een paar weken/maanden verlengen zonder morfine maar met grote kans op erge pijn of zijn laatste dagen zonder pijn waardoor die dagen ozo mooi kunnen zijn……

In ieder geval heel veel sterkte de komende tijd en geniet en praat met elkaar zolang het nog kan !!

Liefs Bianca

• jeannette

het gaat inderdaad erg snel. vandaag is een bed gebracht, want hij kan geen trap meer op, is vaak afwezig, en zijn gezicht veranderd. vind ik.

bedankt voor jullie reacties, en eigenlijk is het inderdaad beter dat het heel snel gaat.

jeannette

• Annelies

Mijn man heeft prostaatkanker

Nog zonder morfine

Het gaat nu nog redelijk

Ik wens je veel sterkte

Morfine dan kan het sneller gaan

Maar niet altijd

• bien

Lieve Jeannette,

grijp elke kans aan die je nog hebt om met je vader te praten. Een van de bijwerkingen van morfine is namelijk dat hij wel eens heel eerg duf kan worden en niet meer aanspreekbaar is. Zeg tegen hem dat je van hem houdt, dat is vooral voor jezelf heel belangrijk.

Mijn vader werd in januari ziek en is drie maanden later overleden. We hebben gelukkig lange gesprekken gehad en ik ben daardoor in mezelf veel rustiger geworden. Ik weet dat ik tegen hem heb gezegd wat ik kwijt wilde, ik weet dat hij van mij hield.

Het kan sneller gaan door de morfine, maar het hoeft niet. En er kunnen altijd andere complicaties optreden om je ‘planning’ in de war te sturen, hou daar alsjeblieft ook rekening mee. (uiteraard hoop ik van niet!!!)

Ik wens je nog hele mooie, kostbare en dierbare momenten toe met je vader. Of het nu nog weken duurt, of maanden, grijp elke kans aan om bij hem te zijn. Want op gegeven moment kan het niet meer en geloof me: dan wou je dat je vaker langs was gegaan…

Heel veel sterkte en liefs van Bien

• jeannette

Lieve Bien,

Mijn vader is helaas woensdag 9 nov. overleden.

Alles bij elkaar , van het vonnis tot overlijden heeft maar 3 weken geduurd.

Hij bleek een zeer agressieve kanker te hebben, maar ik koester inderdaad die laatste weken, we hebben veel gepraat, ik heb hem mogen verzorgen, en dat doet goed.

bedankt. Jeannette

• jessica

Hallo jeannette,

Gecondoleerd , ik voel met je mee, ik en mijn man hebben gisteren te horen gekregen dat zijn vader kanker had onder in de slokdarm, wij zijn vreselijk geschrokken.

had je vader ook toevallig vocht achter zijn hart en hoe is hij er eigenlijk achtergekomen, mijn schoonvader werd met keelpijn doorgstuurd voor fotoos.

ik ben bang voor wat er gaat komen, zou je mij iets kunnen vertellen, ik snap dat het nu mischien niet gelegen komen, en ik kan alleen zeggen dat ik aan je denk en met je meevoel. groewtjes jessicajeannette schreef:

>

> Lieve Bien,

>

> Mijn vader is helaas woensdag 9 nov. overleden.

> Alles bij elkaar , van het vonnis tot overlijden heeft maar 3

> weken geduurd.

> Hij bleek een zeer agressieve kanker te hebben, maar ik

> koester inderdaad die laatste weken, we hebben veel gepraat,

> ik heb hem mogen verzorgen, en dat doet goed.

> bedankt. Jeannette

• jeannette

Beste Jessica

Mijn vader had nergens last van totdat hij niet meer kon eten.

hij had enorm veel moeite met slikken.

daarom ging hij naar de huisarts, en na foto's bleek dat er een verdikking in zijn slokdarm zat. naar aanleiding daarvan werd er een echoscopie uitgevoerd, en naar aanleiding daarvan meteen een scan.

hij had toen al enorm veel uitzaaiingen in lever, longen, etc.

mijn vader zei meteen toen hij dit hoorde dat hij als hij teveel pijn zou krijgen of niet meer aanspreekbaar zou zijn euthanesie wilde, en als de artsen niet meewerkten zou hij het zelf doen.

de artsen wilden gelukkig meteen meewerken.

mijn vader heeft nog 3 weken gehad na dit nieuws, zonder pijn ( dankzij morfinepomp) en toen hij ( na zo bleek ook uitzaaingen had in zijn hoofd) en niet meer aanspreekbaar was, heeft de arts na overleg met ons euthanesie toegepast.

hij had toen al meer dan 5 weken alleen maar pap of soep gegeten, wilde geen infuus voor vocht of sondevoeding.

Hij wist namenlijk dat er niets meer aan te doen was.

ik hoop dat er bij jouw schoonvader nog wel iets aan te doen is.

veel sterkte, het is een rot ziekte

liefs Jeannette

jessica schreef:

>

> Hallo jeannette,

> Gecondoleerd , ik voel met je mee, ik en mijn man hebben

> gisteren te horen gekregen dat zijn vader kanker had onder in

> de slokdarm, wij zijn vreselijk geschrokken.

> had je vader ook toevallig vocht achter zijn hart en hoe is

> hij er eigenlijk achtergekomen, mijn schoonvader werd met

> keelpijn doorgstuurd voor fotoos.

> ik ben bang voor wat er gaat komen, zou je mij iets kunnen

> vertellen, ik snap dat het nu mischien niet gelegen komen, en

> ik kan alleen zeggen dat ik aan je denk en met je meevoel.

> groewtjes jessicajeannette schreef:

> >

> > Lieve Bien,

> >

> > Mijn vader is helaas woensdag 9 nov. overleden.

> > Alles bij elkaar , van het vonnis tot overlijden heeft maar 3

> > weken geduurd.

> > Hij bleek een zeer agressieve kanker te hebben, maar ik

> > koester inderdaad die laatste weken, we hebben veel gepraat,

> > ik heb hem mogen verzorgen, en dat doet goed.

> > bedankt. Jeannette