Lotgenoten partner en zelf kanker

• Marijke

Hai,

Ik lees overal dat er lotgenoten contacten zijn voor mensen met kanker en hun naasten. Is er iemand die een partner heeft die kanker heeft en zelf ook getroffen is door deze ziekte.

Ik ben 43 jaar en heb al 3 jaar CML een half jaar geleden is bij mijn man ook kanker geconstateer. Hij heeft blaaskanker met uitzaaiingen en nog volop bezig met chemokuren. Heel onzeker allemaal. Natuurlijk gaat alle aandacht naar hem uit, maar ik zou ook graag mijn verhaal kwijt willen. Ik heb ook mijn angst om hem en de angst om mezelf (misschien egoistis). Er wordt van mij verwacht dat ik de kinderen ( 10 en 7 jaar) zo goed mogelijk opvang, maar het is erg moeilijk. Gelukkig hebben we 6 uur Thuiszorg in de week zodat ik in ieder geval wel aan mijn rust toekom. Maar er zijn zoveel onzekerheden. Wat als wij beide komen te overlijden. Wat gaat er met de kinderen gebeuren. Met mijn man durf ik daar niet over te praten.

Sorry voor dit verwaarde verhaal, maar het lucht wel lekker op.

M

• koos

Hallo, Marijke, het is denk ik niet echt belangrijk aan wie je het verhaal kwijt wil.

Zelf heb ik 5 jaar geleden tong kanker gehad en een half jaar later uit zaaing in de hals.

Het is heel belangrijk hoe je er mee omgaat en wat je verwacht.

Ik geniet nu met mijn gezin van elke dag, dat is denk ik het belangrijkste.

Je zorgen maken om later, kost veel energie(die je beter kan gebruiken)

En het veranderd niks.

Het klinkt simpel, maar zo beleef ik het en het bevalt me prima.

Je hebt mijn email adres, dus als je je hart wilt luchten, ik wil je graag helpen.

Groetjes Koos.

een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

• Karin@

Eén ding is belangrijk, wat er ook zou gebeuren, ga praten met die gene, die jij voor je kinderen wil laten zorgen als jullie beiden het niet redden.

Zorg voor een notaris, laat het dan door hem op papier zetten, zodat je weet, dat je kinderen in veilige en liefdevolle handen komen.

Heel veel sterkte, en vecht, dat doet mijn zusje ook, die heeft ook een praktisch ongeneeslijke kanker.