zwarte ontlasting

• Willem

Hallo,

Vandaag vernam ik, dat mijn moeder al drie maanden zwarte ontlasting had.Echt pikzwart dus.

Dit had ze en passant gezegd, tegen de huisarts die langs kwam.

Want afgelopen weekend had ze pijn in al haar ledematen, was erg moe en at amper wat.

De arts zei als eerste, dar is mijn moeder heel zeker van: dat dat duidt op kanker!

Zomaar…zonder aarzelen. letterlijk die woorden! dus niet: dat zou dat en dat kunne zijn , w.o. misschien kanker… Nee, pats boem.

Vanmiddag hoorde ze, dat uit bloedtests bleek, dat haar bloedbezinking rond de 80 was.

Mijn moeder -is 81 jaar- is zich rot geschokken van deze -m/i tamelijk onzorgvuldige lompe- mededeling.

Mijn vraag is: wat zou het kunnen zijn.

Alleen maar kanker of ook nog wat anders.

Ik heb al wat rondgestruind op internet en las o.a. maagzweer, darmkanker, eten

van veel drop, slikken van Norit, dringen van vel roosvicee (maar deze laatste drie zijn niet van toepassing op haar).

Wie weet er meer van of kent vergelijkbare ervaringen?

Dag,

Willem

• mizz

kan ook duiden op bloedverlies in de twaalfvingere darm.

heb ik ook meegemaakt met een van mijn ouders.

Is het Hb gecotroleerd,want in veel gevallen is dat erg laag als er constant

bloedverlies is.

Ik wens je in ieder geval sterkte!

Mizz

• Willem

Mizz schreef:

>

> kan ook duiden op bloedverlies in de twaalfvingere darm.

> heb ik ook meegemaakt met een van mijn ouders.

> Is het Hb gecotroleerd,want in veel gevallen is dat erg laag

> als er constant

> bloedverlies is.

> Ik wens je in ieder geval sterkte!

>

> Mizz

Bedankt voor je reactie. Ze heeft een gesprek met de internist gehad.

Die zei al, dat het mogelijk met uitdroging door te weinig waterdrinken te maken kan hebben gehad.

Ze dronk slechts 2 koppen thee en 2 koppen koffie plus 1 glas vruchtensap per dag. Dat is veel te weinig. Ze drinkt nu 1 1/2 liter water per dag, los van thee en koffie.

Haar ontlasting is weer normaal en verder alles ook weer goed.

Toch komen er nog onderzoeken, die uit moeten wijzen of er toch iets ernstigs aan de hand zou kunnen zijn.

• Chrissy

geachte l.s.,

Wil even vragen (voor het thuisfront zich onnodig zorgen gaat maken) wat het in mijn geval kan betekenen dat ik al een aantal dagen een zwarte (diepzwart) ontlasting heb die erg ruikt.

Vies praatje maar ben erg ziek en las bij evt symptomen dat het wel kon lijken of je onder een stoomwals had gelegen.

Had in 2006 ovariumkanker (stadium 3) en ben er nu nog maar heb een half jaar geleden te horen gekregen dat de ziekte teug is maar nu ongeneeslijk.

Het laatste half jaar problematisch verlopen 3 maal op IC maar ben er nog steeds en dat heeft met mijn positieve instelling te maken volgens de oncologe. (Niet alleen hoor)

Metr vriendelijke groet Chrissy