Waarschijnlijk wéér kanker!!

• Wendy

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier, en heb nogal een vragen waar ik mee zit.

Sinds 1999 heb ik eierstokkanker, allebei mijn eierstokken, baarmoeder en een groot deel van mijn dikke darm zijn toen verwijderd.

In 2001 is deze ziekte terug gekomen, dit keer bij mijn dunne darm…..

Sinds die tijd ging het weer redelijk goed met me, maar………….

een aantal weken geleden, ging ik weer voor controle (dit keer iets vroeger omdat ik me niet prettig voelde) ik viel zomaar af, etc…….ik kreeg een andere Gyn. omdat mijn Gyn. nog op vakantie was…..Hij heeft toen inwendig gekeken, met een echo en ook gevoelt…..Hij zag dat er ‘iets’ zag, en heeft toen gelijk een uitstrijkje gedaan.

Vorige week heeft mijn eigen Gyn. me gebeld (omdat ik hierna had gevraagt) met de mededeling dat het uitstrijkje niet goed was! Er zaten cellen in die er niet thuis hoorde…….Nu moet ik morgen (dinsdag) naar mijn eigen Gyn. omdat hij mij ook nog wilde onderzoeken…..en om evt hapjes weg te halen…..

Ook heb ik afgelopen vrijdag een CT-Scan gemaakt, waar ik morgen de uitslag van krijg…..

Mijn vraag nu; Wat kan ik verwachten van; stukjes hapjes/weefsel weghalen?

Doet dit pijn, en hoe gaat dit in zijn werk? Ik ben ontzettend bang, en de zenuwen gieren door mijn lichaam!!!! Krijg ik een verdoving of wat?

Wie oh wie kan me hier iets meer over vertellen AUB!!!!

Alvast bedankt!!!!

Groeten, Wendy.

• mizz

hallo Wendy,

Allereerst wil ik je veel kracht en moet wensen en heel veel sterkte.

De plaats waar de hapjes wegegenomen worden wordt meestal verdoofd.Dit heb ik meegemaakt in het hoofd/hals gebied

Op sommige plaatsen is een verdoving niet nodig omdat daar relatief weinig zenuwen zitten,zolas bij de endeldarm en eerste stukje darm daarop volgend,dit heb ik ook meegemaakt.

Misschien kunnen andere mensen je meer raad geven,maar je kan ook altijd het ziekenhuis bellen,je hebt recht op uitleg.

Liefs,

Mizz

• Wendy

Dank je wel! Ik hoop ook dat er meer mensen zijn die dit mee hebben gemaakt, en die mij meer uitleg kunnen geven….Wat betreft wat informatie uit het ziekenhuis, dat zou natuurlijk inderdaad ook wel kunnen, máár aangezien ik morgen bij mijn Gyn. moet zijn voor de uitslag van de CT-Scan, denk ik, of ben ik eigenlijk bang dat hij dit gelijk wilt gaan doen……?!!

Ik wacht met hoop op wat reacties!!!!

Groeten Wendy.

• Will

Lieve Wendy,

Waarom is toen bij je de eerste keer eierstokkanker werd ontdekt niet gelijk alles weggenomen? Bij mij heeft men in 1978 een totale operatie uitgevoerd, dus baarmoeder eierstokken en baarmoederhals eruitgehaald. Dat is waarscheinlijk mijn redding geweest.

Maar om op de hapjes terug te komen, het gebeurt zo vlug dat het net is of er een vlugge prik ergens gegeven wordt de napijn is er natuurlijk wel. Bij de één heftiger als bij de ander

• Wendy

Dank je voor je reactie!

De eerste keer was in 1999, ze hebben toeb wel alles weggehaald, dus net zoals bij jouw, alleen bij mij kleefde het ook aan een groot deel van mijn darm….

Ze zeiden toen dat ze alles hadden weggehaald, wat ze op het oog zo konden zien…….tja en in 2001 is het dus terug gekomen bij mijn dunne darm….

Ook heb ik natuurlijk na beiden operaties 6 chemokuren gehad…

Bedankt voor je uitleg wat betreft die ‘ hapje ’……ik ben er zo bang voor, dat is niet te beschrijven, terwijl ik toch al het één en ander achter de kiezen heb gehad, zou je dus zeggen: Ach, dit kan er ook wel bij!!! Uhm…..nou niet dus…..ik maak me grote zorgen, dat het er weer zit……ook omdat ik aan het afvallen ben, terwijl ik geen dieet volg……Mijn eetlust is ook veel minder geworden……maar daar integen is mijn CA125 31!!! Dus niet boven de normale waarde van 34!!! Dus weer een kleine positieve gedachten…….

Liefs Wendy.

• mizz

lieve Wendy,

Hopelijk is alles meegevallen.

Ik wens je sterkte bij het wachten op de uitslagen van de onderzoeken.

Groetjes,

Mizz

• Wendy

dank je wel, het is een beetje anders gelopen dan ik had gedacht!

Mijn Gyn. heeft me ook nog een keer onderzocht, en me verteld wat de uitslag van de CT-Scan was, vergeleken met vorig jaar is er wel wat verandering te zien….

Ik heb ook vocht in mijn buik etc…..máár mijn bloedwaarde (CA125) is gezakt!

Hij stond een aantal weken geleden op 31 en nu op 28!!!! Ik weet dat het maar cijfers zijn, en dat zegt mijn Gyn. ook, maar toch ben ik er altijd vanuit gegaan, jaar in jaar uit…..en dat doe ik nu dus ook…….

De Gyn. wilde wel wat meer onderzoeken gaan doen, en ik heb dan ook afgelopen vrijdag een foto van mijn darmen moeten laten maken, en as woensdag wil hij onder narcose een aantal ‘hapjes’ weghalen……De zenuwen gieren door mijn lichaam…….brr….weer onder narcose, de gedachten alleen al dat ik weer naar de O.K word gereden maakt me al bang!!!! Maar goed ondanks dat blijf ik positief, en hoop ik op een goede uitslag, wat ik waarschijnlijk 3 Oktober zal krijgen…..

Dank jullie wel voor jullie reacties!!!!

Liefs Wen.