Hallo,
Bijna een jaar geleden is er bij mijn moeder (nu 58 jaar) kanker geconstateerd. In haar rechterlong, lymfeklieren en lever. Een kleincellig, zeer agressieve vorm.
Geen overlevingskansen, enkel chemo om te rekken.
Direct na de diagnose is begonnen met chemo, de zwaarste die er was.
Deze heeft goddank de groei gestopt en de cellen zodanig vernietigd dat ze op de foto niet meer te zien waren.
Maar helaas, het is weer actief. Vorige maand 2, minder zware, chemo's gehad.
Afgelopen maandag door de scan geweest, vrijdag krijgen we de uitslag.
Nou is mijn vraag: weet iemand of er hulp is voor de naasten van kankerpatienten?
Het gaat mij vooral om mijn 2 dochters van 10 en 13, zij hangen vreselijk aan hun oma en ik weet niet goed hoe ik met hun en mijn eigen verdriet en angsten om moet gaan. Ik houd mijn hart vast als mijn moeder er niet meer is, weet niet hoe we dat verwerken moeten. Sinds de kanker weer actief is, is het eindelijk tot mij doorgedrongen wat er precies aan de hand is, voor die tijd stopte ik mijn kop in het zand, wilde het niet weten, maakte mezelf ook wijs dat ik vrede had met de situatie, nou dat heb ik dus duidelijk niet, ik ben bang, kwaad, verdrietig, ik wil mijn moeder niet kwijt, mijn dochters hun oma niet, toch weten we dat we nog maar een beperkte tijd samen hebben, alleen niet hoe lang. Dat maakt me ook gek, hebben we haar nog een half jaar? een jaar? langer misschien?
Sorry voor dit hele verhaal, is er een plek waar mijn meiden en ik dit kwijt kunnen en praten kunnen met andere mensen in deze positie?
X Es