vervolg op afwachten

• Ilja

Zoals alles mij de laatste tijd tegen zit is dat nu ook weer het geval.

Vorigeweek werd er door mijn longarts na een cellen onderzoek vastgesteld, met een kleine armslag, dat ik voor zeker een vorm van lymfklier kanker zou hebben en dat ik maar blij mocht zijn dat het GEEN longkanker is omdat als dit wel het geval zou zijn dit een zeer ernstige vorm zou zijn.

Toch wilde mijn arts uiteraard 100% zekerheid hebben en heb ik afgelopen maandag een bioptie gehad om zeker te zijn en behandeling te bepalen, het resultaat heb ik gisteren hiervan gehoord….

Schrikken is een zware onderschatting, omdat het toch longkanker is. Ik probeerde mezelf kalm te houden omdat je toch verdoofd bent van dit antwoord en heb de nodige zeer pijnlijke vragen gesteld.

Wat zijn mijn overlevingskansen !!! het antwoord was dat omdat het kleincellig is de kansen nog geen 5% zijn.

Toen heb ik de vraag gesteld die ik uitsluitend in soap series en films weleens hoorde. doktor hoe lang heb ik dan nog als de overlevings kansen zo klein zijn !!!

Het antwoord was dat gemm. dat zo´n 15 maanden zou zijn.

Wat nu !! vroeg ik

Aanstaande maandag met chemo beginnen zei hij, ik heb gezegd dat ik eerst het weekend dit beroerde nieuws wil laten zaken en dan dinsdag of woensdag daarmee wil beginnen na nogmaals een gesprek aanstaande maandag.

Hoe verwerkt iemand dit !!! hoe moet ik in godsnaam de dingen positief trachten te bekijken als de kansen zo klein zijn, ik weet dat ik dat MOET omdat dat beter is, maar hoe !!

• angela

Ilja, wat een verdrietig nieuws voor je om te horen dat je longkanker hebt.

Je vraagt hoe je dit moet verwerken, ik zou zeggen op je eigen manier, en ik weet dat dit makkelijk gezegd is want ik heb het niet maar mijn vader heeft het wel en hem was er nog maar een jaar over van zijn leven waar hij er nu 10 mnd vanop heeft zitten.Verwerkt heeft hij het na al die tijd nog steeds niet en denkt nog steeds dat ie beter wordt. Ik denk dat ieder persoonlijk op zijn eigen manier ermee om moet leren gaan. Ik wens je HEEL VEEL STERKTE de komende tijd .

liefs Angela

• mia

hoi ilja

dit is niet te verwerken, ik krijg maandag mijn veroordeling, ik ben erg geschrokken van jou verhaal, want het lijkt zoveel op dat van mij.

het enigste om sterk te blijven is voor je kindjes en je familie, en die zorgen hopelijk ervoor dat zoals mijn familie doet voor mij om positief te blijven.

ik kan niet goed uitleggen wat ik bedoel, maar ze blijven mij moed geven om niet op te geven, en ik wordt gek van de situatie maar put wel steun uit hun vertrouwen en positiviteit.ik probeer elke dag iets te vinden wat de moeite waard is, dat extra kusje van mijn zoon, de warme armen van mijn partner, het kleine kadootje van mijn buurvrouw als je net in bed ligt omdat je het niet meer ziet zitten, het klinkt zweverig, maar die kleine momenten grijp ik met twee handen aan en voor de rest @!#$ ik in mijn broek van angst.

dus heel veel sterkte met de chemo, en ik hoop dat je de laatste maanden van je leven nog elke dag een mooi moment kan hebben.

liefs mia

• bien

Lieve Ilja,

heel erg veel sterkte met het omgaan van het feit dat je zo ziek bent verklaard… Ik hoop dat het weekend je een beetje perspectief heeft kunnen geven, zodat je nu weet welke behandeling je wilt enzo.

Kom alsjeblieft vaak op dit pb je hart luchten, je hoeft er niet alleen doorheen.

Liefs Bien

• mizz

Lieve Ilja,

Heel veel sterkte,blijf geloven in de 5%.

Ik denk aan je en bid voor je.

Mizz