Nieuwe basis verzekering

• Bert

Waar kan ik terecht met vragen over de nieuwe basisverzekering? Momenteel ben ik particulier en ben ik onder behandeling in het LUMC. Ik heb begrepen dat het voortzetten van de behandelingen in 2006 afhankelijk is van een contract dat mijn ziektekostenverzekering met het ziekenhuis zou moeten hebben. Gezien de acceptatieplicht zou het misschien ook goed zijn om nu over te stappen naar een andere verzekeraar. Ik gebruik dure voedingssupplementen die momenteel door mijn verzekeraar niet vergoed worden. Kortom moet of kan ik overstappen naar een kanker vriendelijke verzekeraar en wie heeft daar informatie over? Of bestaat deze verzekeraar gewoonweg niet en zijn ze allemaal hetzelfde.

• marielle

hoi Bert,

op www.zorgverzekeringswet.nl staan heel wat vragen beantwoord.

Verder over het nu overstappen; het lijkt me niet zinvol. Want ook nu mogen verzekeraars (zover ik weet) mensen weigeren en anders een extra hoge premie laten betalen als ze een ‘risico’ zijn.

Straks schijnt het zo te zijn, dat ze iedereen moeten accepteren voor het basispakket.. maar dat voor aanvullende pakketten; hetzelfde geld: daar kunnen ze je wel voor weigeren of een hogere premie voor laten betalen.

Natuurlijk kan rondkijken geen kwaad, maar ik denk dat het toch afwachten is, hoe de pakketten er straks uit gaan zien…

maar oke, mogelijk zit ik er ook naast, maar misschien heb je wel wat aan die site ;)

groetjes Marielle