bult in borst

• didi

Vandaag ben ik naar de dokter geweest. Ik heb nl een bult van zo'n 2 cm in mijn borst vlakbij mijn tepel. Ik moet nu ak mij melden bij de mammapoli. Ben best een beetje geschrokken. Kan iemand mij vertellen wat ze daar gaan doen en hoelang de uitslag duurd??

vast bedankt

• didi

O ja vergeet te vermelden dat ik 46 jaar ben. Ben een beetje van slag.

bedankt

• s

hoi didi,

kan me goed voorstellen dat je van slag bent meid, het is ook een hele schok en er gaat dan van alles door je heen…

op de poli gaan ze meestal foto's maken van je borst.

tussen twee platen wordt je borst geklemd en maken ze foto's.

heel vaak komt daar een echo achteraan om beter te kunnen kijken wat het is.

foto's maken is voor veel vrouwen niet zo prettig. gelukkig duurt het maar heel even. de echo voel je niks van.

meestal kun je na een paar dagen de uitslag op halen bij de huisarts.

als er dan iets helemaal mis is of lijkt krijg je een vervolg afspraak bij een chirurg.

die kan dan bepalen of ze een punctie nemen om het weefsel wat ze eventueel niet vertrouwen op het lab te onderzoeken.

vooralsnog niet vooruit lopen op de zaken, eerst maar de foto maken daarna hoor je het wel.

neem iemand mee en vraag alles wat je wil weten hoor!!

veel succes

• s

hoe is het gegaan?????

• carla

hallo s.

ik ben het niet met je eens.

wat je zegt.

het is niet zo als je een mammografie hebt gehad en een echo dat je dan de uitslag van je huisarts krijgt.

ik heb gelijk naar de echo en mammografie de uitslag gehad.

en bij mij was het dus mis.

ik was pas 42 jaar toen ze de borstkanker ontdekte.

groetjes carla11

• s

carla,

wat ik vertelde is zoals het hier bij ons gebruikelijk is als je met een knobbel bij de huisarts komt..

natuurlijk kan het ook anders gaan dat weet ik ook wel.

toen mijn moeder bij de huiisarts kwam met haar knobbel(59) kon ze direct naar de chirurg door…

toen mijn zus kwam(32) ging het zoals beschreven.

toen ik kwam(36)ook.