ruggeprik

• fransesca

Mijn zoon van 10 jaar moet volgende week,als onderdeel van zijn chemo,een ruggeprik ondergaan.(de vorige gebeurde tijdens operaties,nu waarschijnlijk als hij bij kennis is)Ik heb begrepen dat het gevoelloos is.Wat mij zorgen baart is het feit dat hij niet stil ligt,ik ben bang dat er tijdens de punctie zenuwen geraakt worden.Onder narcose brengen is misschien een optie?Wie heeft hier ervaring mee.

Help me aan info zodat ik sterker staat tegenover de artsen.

• petra

Mijn zoon heeft ook vaak een ruggeprik gehad en dan niet tijdens de narcose, ze krijgen een middel dat heet dormicum en daar worden ze “dronken” van. tijdens de prik doet het meestal wel pijn maar na afloop weten ze er niets meer van. Je zoon owrdt met een paar zusters vast gehouden zodat hij niet beweegt. ALs het goed is leggen ze goed uit wat hij moet doen. Hij moet zijn rug krom maken zodat ze goed tussen de wervels kunnen prikken.

Mijn zoon vond dit altijd het vervelenste van de behandeling omdat hij na afloop 12 uur plat moet blijven liggen.

Als je vragen heb vraag ze dan in het ziekenhuis ze zijn daar zeer bekend met de situatie. Maar ook goede afspraken zoals bijv. drie keer proberen en dan onder narcose.

Het is als ouder heel vervelend om te zien want er gaat een grote naald in de rug.

Heel veel sterkte.

p.s. vergeet geen emla te plakken op de plek waar ze gaan prikken.