Tumor FATWO

• Ynske

Is er iemand die meer informatie heeft over een FATWO tumor. Dit zit in de buik en er is alleen info op wetenschappelijke Engelse sites te vinden. Volgens de behandelende arts is er geen behandeling mogelijk en is het een kwestie van tijd. FATWO zou staan voor Female Adnexal Tumor of probable Wolffian Origin.

Mogelijk iemand zelf informatie over wat Wolffian Origin inhoudt?

Wij willen proberen een second opinion aan te vragen maar weten zelf (en arts trouwens ook) zo weinig te vertellen over de kwaal.

Vast erg bedankt! Iedere hint is welkom!

• angela

hoi, ik heb gekeken voor je maar bedoel je misschien FATWA tumor? ik heb op google gekeken maar een duidelijke omschrijving is er niet bij , sorry.

veel sterkte in elk geval

groetjes Angela

• Ynske

Hoi Angela, bedankt voor je reactie maar het is echt het FATWO tumor dat staat voor Female Adnexal Tumor of probable Wolffian Origin.

Zijn alleen enkele engelstalige sites over.

Mocht je meer info hebben dan graag.

Bedankt

• Ton

Ik weet niet waar je momenteel onder behandeling bent en bij welke arts maar zou voor een second opinion contact opnemen met de Dan. den Hoed Kliniek in Rotterdam en dan met name bij Prof. Verweij. Op div. engelstalige websites heb ik gelezen dat deze soort van kanker mogelijk ook te behandelen is met Glivec (van de fa. Novartis) omdat de daar beschreven tumor positief was voor C-Kit (CD117).

Glivec wordt nu vooral voorgeschreven bij CML en bij GIST met uitstekende resultaten.

Ook is het mogelijk om direct informatie in te winnen bij de Fa. Novartis te Arnhem en met name bij Mevr. L. Liem.

Tel. nr van Novartis moet via internet makkelijk te vinden zijn. Succes!!

• angela

hoi Ynske , ik heb voor je gezocht maar er is echt niets over te vinden. Nu kun je eventueel ook dit nummer bellen en dat is de Kanker-infolijn en daar zitten voorlichters die over alles en nog wat vragen ( kunnen ) beantwoorden 0800-0226622

tussen 10.00-12.30 en 13.30-16.00 uur. Hopelijk heb je hier wat aan.

groetjes Angela