Bestraling

• Claudia

Hoe lang duurt het voordat de gevolgen van de bestraling wat minder worden? Het is al een aantal maanden geleden dat mijn moeder bestraald is,maar ze blijft er ontzettend veel last van houden…

• angela

ik denk dat ieder bestraling anders is, mijn vader heeft bestraling van zijn longen gehad en heeft nergens last van, nu heeft hij bestraling op zijn gehele hoofd en is met de 2e keer al zo ziek geworden. Heb echt geen flauw idee.

groetjes Angela

• Claudia

Ze is er niet ziek van,maar alles is zo erg verbrand:(

• marielle

hoi Claudia,

heb je geen controles meer bij de radiotherapeut? Ik heb zelf een boek van: Spreekuur Thuis : Kanker en Radiotherapie.

En hierin staat : “Binnen 4 tot 6 weken na de bestraling is de huid meestal weer genezen. Op plekken waar een wondje heeft gezeten kan de huid iets donkerder blijven. U mag zelf niets op u huid in het bestraald gebied smeren, zonder overleg met u radiotherapeut. Sommigen middelen bevatten namelijk metaaldeeltjes en die verergeren de reactie in plaats dat het verminderd.”

Als het nu dus na maanden nog niet weg is, zou ik toch contact opnemen met de radiotherapeut voor advies. Mogelijk is een telefoontje al voldoende!

Ik kan helaas voor jullie niet uit eigen ervaring spreken, omdat ik het geluk had dat m'n huid op wat roodheid na geen reacties heeft vertoond van de bestraling (hals + borstgebied)

sterkte in elk geval voor je moeder, die verbranding is erg naar..

marielle

• Claudia

Damk je voor je reactie! Mijn moeder is nog wel onder controle,maar de artsen kunnen ook winig doen. Ze is op een vervelende plaats bestraald en tijdens de bestraling is het hele gebied een tijd lang ontstoken geweest.Misschien dat het daarom langer duurt?