Hoe lang duurt het voordat de gevolgen van de bestraling wat minder worden? Het is al een aantal maanden geleden dat mijn moeder bestraald is,maar ze blijft er ontzettend veel last van houden…
hoi Claudia,
heb je geen controles meer bij de radiotherapeut? Ik heb zelf een boek van: Spreekuur Thuis : Kanker en Radiotherapie.
En hierin staat : “Binnen 4 tot 6 weken na de bestraling is de huid meestal weer genezen. Op plekken waar een wondje heeft gezeten kan de huid iets donkerder blijven. U mag zelf niets op u huid in het bestraald gebied smeren, zonder overleg met u radiotherapeut. Sommigen middelen bevatten namelijk metaaldeeltjes en die verergeren de reactie in plaats dat het verminderd.”
Als het nu dus na maanden nog niet weg is, zou ik toch contact opnemen met de radiotherapeut voor advies. Mogelijk is een telefoontje al voldoende!
Ik kan helaas voor jullie niet uit eigen ervaring spreken, omdat ik het geluk had dat m'n huid op wat roodheid na geen reacties heeft vertoond van de bestraling (hals + borstgebied)
sterkte in elk geval voor je moeder, die verbranding is erg naar..
marielle
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?