Betreft: man 58 jaar, darmkanker + uitzaaiingen op verschillende plekken in de lever + verdere uitzaaiingen in verschillende lymfeklieren.
Behandeling:
TOT NU TOE: - eens in de 3 weken een chemokuur ( dagopname, hij heeft nu 2 dagopnames gehad en zal er in totaal 6 krijgen)
- tussentijds slikken van chemopillen
- stoma aangebracht (vorige week )
IN DE TOEKOMST: - daarna bestraling
- daarna operatieve verwijdering tumor
Vraag: - ERVARINGEN van mensen in deze situatie of familie van mensen met damkanker ( eventueel in dit stadium) - TIPS voor mensen die deze behandelingen ondergaan om de zware behandelingen iets draaglijker te maken..
Lieve mensen,
het betreft niet mij maar mijn schoonvader.. Ik ben al drie jaar niet meer op deze pagina geweest. Toen had mijn vriend balkanker… ik heb veel steun aan deze pagina gehad en ook goeie tips gekregen. Gelukkig is mijn vriend nu al 3 jaar kanker vrij!!
Anyway, mijn schoonvader had al een half jaar bloed in zijn ontlasting. Durfde pas 2 maanden geleden ermee naar de huisarts te gaan. buikecho gehad op het ziekenhuis… steeds maar uitstel van de uitslag … behandelend arts ging lekker een week op vakantie…. en wij maar in de stress zitten om de uitslag ….je kent die ellende wel. Hoopte eigenlijke dat het niet zo ernstig was, vanwege het nonchalante gedrag van de huisarts en arts van het ziekenhuis en omdat het een paar weken duurde eer we te horen kregen dat ie een kwaadaardige tumor bij zijn anus had. MAAR HELAAS, binnen een maand tijd te horen gekregen dat het ook in de lever zat en verdere lymfeklieren. Diep in mijn hart weet ik dat dit echt geen goede vooruitzichten biedt. Maar het is allemaal zo snel gegaan dat ik het niet kan geloven.
HELP ME AUB AAN MEER INFO!! Ik wil graag weten:
1) Of dit de normale gang van zaken is, betreffende de behandeling?
2) Heeft iemand ervaring met deze behandeling?
3) Wat zijn de effecten/ bijwerkingen voor de lichaam van deze behandeling?
4) Wat kan ik doen om de bijwerkingen te verzachten?
5) Wat zijn de overlevingskansen? Stel dat de chemo aanslaat en bestraling: hoe lang denk je dat hij nog leeft? Wat is lang.. wat is kort?
6) Hoe groot is de kans dat het terug komt?
Ik weet dat dit er een beetje zakelijk uitziet, maar ik kan wel lappen tekst typen over hoe het allemaal is gegaan…. en dat de uitslag meerder keren is uitgesteld… en dat je steeds onrustiger wordt omdat je niet weet wat hij heeft..nalatigheid doktoren… gevoel van onmacht….enz enz… maar ik ben dan bang dat niemand deze tekst leest, omdat het dan één grote lap tekst wordt… ik hoop echt dat iemand deze situatie herkent of mij wat meer kan vertellen…..of gewoon over ervaringen met darmkanker….
HARTSTIKKE BEDANKT!!!!! REAGEER AUB….. Kusjes Annie