Mijn dochter (13 jaar) heeft al enige tijd last van hoofdpijn, vooral achter op het hoofd. Tevens heeft ze last van flauwvallen (plotseling zonder dat ze het aan voelt komen en dus ook wel eens terwijl ze gewoon op de weg fietste), duizeligheid, af en toe een black-out, misselijkheid (waarvan soms met braken waar af en toe ook bloed in zit) en soms zo snel praten dat niemand haar kan volgen.
Nu kreeg ze vier weken geleden plots hele erge hoofdpijn 's-avonds, en de volgende ochtend werd ze wakker met 1 “blind oog”. Ze ziet echt helemaal niks met haar oog, hij beweegt wel met haar gewone oog mee, maar ze kan bijv. niet scheel kijken.
Inmiddels zijn we al via de huisarts doorverwezen naar de oogarts. Die kon niks vinden, haar oog is goed en hij vond dat we maar over 3 maanden terug moest komen, het zal wel vermoeidheid zijn zei hij.
Je snapt al dat wij dat niet pikten, want je bind ten eerste je kind niet vast zodat het niks kan overkomen en ten tweede wil je gewoon antwoord hebben waardoor ze alle klachten heeft. Weer terug dus naar de huisarts en die verwees ons door naar de kinderarts. Na lang praten met de arts-assistent krijgen we nu 2 augusten een MRI-scan. Maar helaas krijgen we vanwege vakantie van de kinderarts pas 8 september de uitslag hiervan. De arts-assistent dacht niet dat we ons zorgen hoefden te maken, want mijn dochter was TE vrolijk om iets ernstigs te hebben.
Wie heeft dit ook wel eens meegemaakt of wie kent iemand die ook zulke verschijnselen heeft? Zoals je misschien wel begrijpt maken wij ons erge zorgen, vooral ook omdat er hersentumoren in mijn ex-familie voorkomt. Maar daar weet ik verder helaas weinig van.
De laatste week voelt mijn dochter zich ook vaak belabbert, is veel moe enz enz, dus die vrolijkheid is er niet altijd. Maar mijn dochter heeft zoiets van: ik kan wel zielig in een hoekje gaan huilen en zelfmedelijden hebben, maar ik ga liever plezier maken met mijn vrienden en vriendinnen en dan genieten van mijn leven. En dat doet ze dus ook!!