Even m'n verhaal kwijt (lang, sorry)

• Esther

Hallo allemaal,

Ik ben nu voor het eerst op dit prikbord.

Mijn man en ik hebben de laatste maanden aardig wat te verstouwen gehad:

3 maanden geleden, op 6 april overleed mijn schoonvader plotseling aan een hartstilstand, op een leeftijd van 54 jaar.

Daarna zijn wij in de verzorging van mijn schoonmoeder gesprongen, omdat zij qua gezondheid ook niet zo lekker ging.

Twee weken geleden is zij via de huisartsenpost opgenomen in het ziekenhuis.

Daar bleek dat ze helaas kanker heeft…..een enorme schok voor ons. Voor haar ook zou je zeggen…., maar omdat de lieve schat ook in het beginstadium van dementie is, beseft ze het zelf helemaal niet. Aan de ene kant is dat voor haar op dit moment “beter”(volgens de artsen) maar voor ons als familie is dat echt zwaar balen.Je kan er dus niet met haar over praten, en moet gewoon “gewoon” doen.

Afgelopen dinsdag hebben we gehoord dat haar prognose zeer slecht is, er is geen behandeling meer mogelijk, en de verwachting is dat ze nog maar 3-6 maanden bij ons zal zijn.

Jeetje, wat gaat er dan door een mens heen zeg, niet te geloven.

Mijn man is het enige kind, en dus staan wij er verder alleen voor in de verzorging. Tuurlijk, de wijkverpleging is er, en we worden geweldig gesteund door mijn ouders, maar het is lichamelijk en mentaal enorm zwaar, zeker als je ook nog zelf twee kleine kinderen hebt.

Ik zal de komende tijd regelmatig hier komen “prikken”, misschien dat andere mensen ons verhaal herkennen en lotgenoten contact helpt vaak om dingen voor jezelf op een rijtje te zetten.

Ik ga nu maar even afsluiten……er is nog zoveel meer wat bij dit verhaal hoort, maar voor nu is het wel even goed zo.

Ik hoop op jullie reakties………………….

Esther

• angela

Hoi Esther, wat een ellende allemaal en zo herkenbaar voor ieder die hier komt.

Kom alsjeblieft hier heel veel, schrijf het van je af want dat kan een mens goed doen, hier weet je gewoon dat het wordt gelezen en begrepen.

Ik wens jullie heel veel sterkte en kracht toe in deze o zo moeilijke tijd.

groetjes Angela

• s

hallo,

ten eerste wil ik je laten weten dat ik het heel erg voor je vindt wat je allemaal moet meemaken….het is een zeer schokkend bericht wat je amper kan bevatten maar je moet wel he?…

ten tweede moet je je nooit verontschuldigen voor het feit dat je hier je verhaal doet, lang of kort desnoods dagelijks!!!

als jij daar behoefte aan hebt moet je dat gewoon doen hoor! altijd iemand met een luisterend oor of goede raad.

moeilijk ook voor je man als enig kind.

praat veel samen en maak ook tijd voor gezamelijke dingen om je huwelijk sterk en gezond te houden, cijfer je/jullie zelf niet helemaal weg.

ook kun je je aansluiten bij speciale lotgenoten sites hier op internet.

heel veel sterkte…

knuf

• bien

Ook van mij heel veel sterkte toegewenst. Het lijkt me idd moeilijk dat je schoonmoeder licht dement is, ik weet hoe fijn ik het vond dat ik alles met mijn vader kon besprekenen dat hij me ook kon vertellen wat hij er zelf van vond, dat hij ziek was. Maar aan de andere kant, als je schoonmoeder door de dementie niet doorheeft hoe ziek ze is, dan is daar ook wel weer wat voor te zeggen…

Ik sluit me volledig aan bij het vorige bericht: neem ook tijd voor je man, voor elkaar, want jullie moeten uiteindelijk - hoe naar dat idee nu ook is- samen verder.

Nogmaals sterkte, en hou ons op de hoogte.

Liefs Bien