reactie

• mariska

hai, ik ben een meid van 26 en wilde graag reageren.

mijn moeder heeft kanker, borstkanker, en net gekregen in de periode dat de gele bandjes populair werden.

iedereen liep ermee, en ik ben misschien de enige maar ik kreeg er een naar gevoel bij.

continu wanneer ik een geel bandje zag,werd ik herinnerd aan alles, en vond dat erg moeilijk om mee om te gaan,

ik weet dat het juist een goed doel heeft, maar het leek op dat moment wel een hype, dat je er niet bij hoorde wanneer je die niet droeg…. herkenbaar voor iemand??

• stephanie

hey mariska

erg voor je moeder en je familie dat je moeder kanker heeft.

ik snap wel wat je bedoeld, het was een hype iedereen droeg het om er bij te horen maar ik weet bijna wel zeker dat de helft van alle dragers er niet eens bij nadachten en het alleen maar droegen om er bij te horen.en tegelijkertijd schelden ze ook nog een met de ziekte wat ik zelf heel er vind.

sterkte

stephanie

• linda

ja heel herkenbaar…op zich een heel goed doel natuurlijk. Maar je kunt ook diverse stichitngen steunen zónder die bandjes te dragen. Ik wilde er graag eentje maar realiseerde mezelf dat ik zonder zo'n bandje net zo'n mooi mens kan zijn als zonder zo'n bandje. Minder trendy misschien maar daar slaap ik geen nacht minder van!:-)

Fijn dat er nu eens iemand is die er ook zo over denkt!

Groetjes, Linda

• marielle

misschien is dat juist het probleem wel.. dat het een hype is geworden… en dat mensen het als trendy zijn gaan zien… alsof het z'n doel een beetje voorbij geschoten is.. enerzijds kan dat natuurlijk niet; aangezien ieder bandje geld op levert, dus wat dat betreft hebben ze het goed gedaan.. maar velen weten amper het waarom ervan… en als je een kijkt op veilingsites.. dan zie je helemaal dat het een hype is.. de bandjes daar worden gewoon nog steeds voor meer geld doorverkocht door de meeste (niet door iedereen, oke)

zelf heb ik er wel één om, en ik vind het nog steeds prettig om anderen te zien die zo'n bandje dragen.. vooral als het ouderen zijn eigenlijk.. omdat ik weet dat het voor veel jongeren alleen maar ‘hip’ is, en verder geen waarde heeft. Maar de ouderen dragen het over het algemeen wat bewuster.. en dat ervaar ik zelf als een steun, dat je niet alleen bent, kanker zie je vaak niet aan mensen, (en dus helemaal niet aan de naasten) en als je ziek bent kan het behoorlijk eenzaam zijn.. en dat is denk ik ook wel de reden waarom ik het bandje draag.. Ik vind het prettig om er anderen mee te zien.. en denk dan; als ik dat zo vind vinden anderen dat misschien ook wel prettig.. dus draag ik hem zelf ook…

groetjes Marielle

(expatient en dochter van een vader met leukemie)

• Brenda

Grote onzin die bandjes , als er tekst op had gestaan Kanker dan hadden er heel wat mensen die bandjes niet gedragen.

• Rik

Me moeder heeft kanker, en ik heb zelf ook zo'n bandje. Maar ik weet om welke rede ik hem draag, en er zijn inderdaad heel veel gevallen waarvan ik mezelf afvraag waarom sommige hem om hebben. Die dragen dan zo'n bandje en gebruiken vervolgens het woord kanker als scheldwoord. Die snappen er dus echt niks van. Wat ik ook heel erg triest vond, is dat de bandjes vorig jaar op marktplaats werden aangeboden voor 25 euro enzo.

• Emma

Hoi,

Ik heb het bandje van min ouders gekregen toen mijn vader kanker had. Ondertussen is mijn vader helaas overleden. het bandje is voor mij juist heel speciaal.

Ik heb veel meer moeite met mensen die al die bandjes in allerlei kleuren om hebben. Die doen het echt om de hype en denken er verder niet bij na… Die gele bandjes komen van Lance Armstrong en die weet uit ervaring hoe het is om kanker te hebben dus daar zit echt een gedachte achter en het geld wordt goed besteed. Die andere bandjes zijn gemaakt door mensen die hem naapen en zelf niks anders kunnen verzinnen… Denk ik.

Maar ik kan me jou gevoel wel voorstellen hoor! Er zijn nl veel mensen die er een dragen zonder er bij na te denken.

Liefs Emma.

• mariska

hi all, ik wil jullie erg bedanken voor de reactie's.

erg blij!

er waren mensen die mijn kant niet begrepen, en ik altijd een “ja maar..” op mijn gevoel kreeg.

ben blij dat jullie ook mijn gedachte erachter begrijpen!

dikke kussen!

• angela

Doe er wat mee met die gedachten en ga naar een andere dokter

groetjes Angela

• linda

hmm…sorry angela, maar heb je wel goed gelezen waar het hier om ging?! Het ging om het al dan niet dragen van die gele bandjes van Lance Armstrong. En de gedachte die er achter het dragen van die bandjes ligt.

Waarom moet Mariska naar een andere dokter?!?

Volgens mij heb je deze topic verkeerd begrepen….

Voor Mariska; Graag gedaan, zoals ik al eerder had vermeld; Blij dat ik niet de enige ben die er net zó over denkt!

groetjes Linda