vandaag 30 juni….
twee dagen geleden werd mijn vader (70 jaar, fris en fruitig) met spoed opgenomen in het ziekenhuis… aan de geelachtige gelaatskleur werd in eerste instantie gedacht aan ouderdomssuikerziekte.. , enigszins een geruststelling aangezien het een type 2 is die met medicamenten te verhelpen zijn.
Echter… bij aankomst verslechterde zijn situatie zorgwekkend… de volgende dag , gisteren, werd er toch maar een scan gemaakt… in de namiddag een gesprek met de internis gehad en daar werd mijn vermoeden bevestigd. Er is kanker geconstateerd… waar?? de foto's vertoonde allemaal vlekjes… maar concentreerde zich met name in de darm… grote tumor die de gal van de galblaas afsloot en die vervolgens de gele gelaatskleur kon verklaren… vervolgens bleek er nog een tumor in de longen te zitten, Bovendien was zijn botstructuur niet in orde… en ga zo maar door…
Ik kreeg het gevoel dat de internist maar ophield met de opsomming en probeerde berusting te vinden in mijn gedrag.. mijn zoontje van 3 zat naast mij en was stil… alsof hij iets merkte….
Met een “dikke kus voor opa” hebben wij afscheid genomen… Nu is het wachten op een telefoontje van het ziekenhuis…
9 juni ben ik getrouwd en mijn vader was er gelukkig bij….hij zal echter de geboorte van zijn 3e kleinzoon niet meemaken.. mijn vader was dikke maatjes mijn mijn zoontje…. hoe vertel ik het hem…? hoe ga je in vredesnaam hiermee om..?
…