zwervende tumoren bij longkanker

• maria

hallo, mijn naam is maria en mijn man heeft sinds een jaar longkanker.

hij heeft heel goed gereageerd op de chemo en de bestraling, maar nu is er een tumor op zijn bot in zijn arm gaan zitten en heeft een heel stuk bot geconsumeerd.

door de chemo is deze tumor verwijdert, met als gevolg dat ook een stuk van het bot weg is, en dat moet nu door een operatie weer hersteld worden.

heeft iemand hier eerder van gehoord?? graag reacties, mag ook per mail.

• Dickie

Beste Maria,

Mijn vader deed mee aan het Nelson-project http://www.nelsonproject.nl/index.asp?index=index en men vond een vlekje op zijn longen. Hij werd meteen behandeld met een chemokuur en 24 bestralingen. Hij knapte erg op en het leek goed te zijn. Echter kreeg hij daarnaast een dikke darm perforatie (en hij was al zo verzwakt) weer een zware operatie. Daarna vreselijke pijn in zijn rug en hij werd weer opgenomen in het ziekenhuis. Daar werd een botscan van zijn rug gemaakt en bleek dat er uitzaaiingen zaten. Hij mocht niet lopen omdat er kans was op een dwarslaesie. Het gaat steeds slechter met hem nu en hij heeft verlammingsverschijnselen. Om de druk van de tumor die op zijn zenuwen knellen werd hij nog bestraald waardoor de pijn verminderde maar zijn botstructuur was ook al weg. Het gaat heel hard de verkeerde kant op en is niet meer te behandelen want het is ook naar zijn hoofd uitgezaaid. Het is helaas zo gegaan voor die lieve man. Nu is men nog bezig zijn pijn te bestrijden om hem toch niet zo te laten lijden.

Net als iedereen elkaar hier steunt en sterkte wenst doe ik dit ook aan jouw. Ik weet nu wat het is om je vader zien te verliezen tegen deze ziekte.

vr.gr. Dickie