Mijn papa

• andre

Hallo

Al een paar weken heeft me vader veel pijn onder de borst. Het eten blijft daar zitten en wil niet meer naar beneden de darm in. Eerst ging het moeizaam, na uren pijn was het beetje eten eindelijk door de darm heen, maar nu heeft hij al bijna een week lang alles uit gespuugd, samen met gal. Vandaag is er een gesprek geweest met de deskundige en er kan met zekerheid gezegt worden dat de darmen niks meer doen. Me vader zal nu op vocht moeten leven :(

Zijn er mensen hier die dit ook hebben meegemaakt, dan bedoel ik met familieleden ofzo, zal wel niet met jezelf zijn.

hoelang kan een mens dan nog leven? Ik heb gehoord dat dat best lang is.

Groeten

Andre

• rakkertje

Beste Andre,

Wat is dat moeilijk he wanneer je vader alleen nog maar vocht kan gebruiken.

Zonder eten kan een mens beter als zonder drinken.

Vocht is het allerbelangrijkste wat er is.

Weet niet of je er wat aan hebt,maar het zal voor je vader heel moeilijk zijn om niks meer in zijn mond te hebben waar hij op kan kauwen.

Misschien is het een idee om van sap ijsblokjes te maken.

Mijn moeder vond dit erg prettig.

Niet dat zij erop kauwde maar het iets in je mond hebben is erg belangrijk.

Heel veel sterkte

Liefs Rakkertje

• Nelly

Ik heb 4 jaar in een verpleeghuis gewerkt en daar kregen de mensen pakjes vloeibaar “voedsel”. Hierin zit echt alles. Misschien dat dit ook voor je vader geschikt is. Liefs, Nelly

• andre

thnx voor de reacties.

Me vader heeft van die forticare pakjes.. dat is heel voedzaam en vloeibaar en kan via de sondevoeding in de maag gepompt worden. Maar het probleem is dat de darmen echt niks meer doen en ook het vloeibare eten neemt hij niet meer op maar spuugt hij uit.

greetz

andre

• Nelly

Jeetje, wat naar is dat. Is astronautenvoedsel misschien iets??

Liefs, Nelly

• linda

Hoi Andre,

lang geleden dat ik hier op het pb ben geweest.

Ik was degene met de vader die ook darmkanker had.

Ik kan je niet echt een antwoord geven op je vraag. Ik denk dat de ene patient het langer uithoudt dan de andere. Ik ga je niet zeggen hoelang mijn vader het heeft uitgehouden op vocht en ijsblokjes. Ik wil geen valse hoop opwekken of je een negatief gevoel geven.

Nogmaals wens ik je veel sterkte toe en ook je vader, ik hoop dat de artsen het hem zo pijnloos mogelijk kunnen maken!

Veel liefs, Linda