Chemoradiatie

• Nelly

Bij toeval is bij mijn moeder in de top van haar rechterlong een plekje ontdekt tijdens een rontgenfoto. Er is daarna een CT-scan en een Pet-scan gemaakt. Gelukkig waren er geen uitzaaiingen te zien. Daarna hebben ze geprobeerd een bronchoscopie te doen om cellen te verkrijgen. Helaas is dit waarschijnlijk niet gelukt, want er zaten geen kwaadaardige cellen bij. Toch gaan de artsen in het AMC ervan uit dat het om een kwaadaardige tumor gaat, want wat zou het anders moeten zijn??? Mijn moeder heeft 3 maanden geleden een hartinfarct gehad en daarom mag ze nu niet geopereerd worden, de chirurg vindt het te gevaarlijk. Ze krijgt vanaf volgende week 24 bestralingen, ondersteund door een lage dosis chemo (cisplatinum). Volgens de artsen heeft de bestraling hierdoor meer effect. Kennen jullie deze vorm van behandeling??? Liefs, Nelly

• gast

Het beste kan je deze vraag stellen op de site van www.longkanker.info. Hier geven ook longartsen antwoord. succes

• Nelly

Bedankt voor de tip!!! Liefs, Nelly

• antoinette

hallo nellie

mijn man had slokdarmkanker die heeft ook 28 bestalingen gehad en tegelijke tijd 3 keer om de twee weken chemokuren een dubbelen kuur cisplatium en f 5 dit was iets nieuws uit amerika

we wisten dat hij niet kon genezen want hij had uitzaaiingen in de lyfklieren en de tumor was al heel groot maar het heeft wel de tijd gerekt het is wel zwaar geweest hij heeft nog een half jaar bij ons kunnen zijn toen is hij helaas overleden

groetjes antoinette

• Nelly

Mijn moeder krijgt iedere (bestralings)dag een hele lage dosis cisplatinum, dus 5 keer per week en dit 5 weken lang.

Het spijt me heel erg voor je dat je man is overleden. Het blijft toch een hele nare ziekte (zwak uitgedrukt). Liefs, Nelly

• antoinette

beste nellie

dank je voor je medeleven

ik hoop dat het aanslaat dat ze er baat bij heeft heel veel succes

heel veel stekte in deze spannende moeilijke tijd groetjes antoinette