een knobbeltje in beide borsten

• Esther

Hallo allemaal,

Ik zal mij eerst even voorstellen, ik ben Esther 25 jaar en heb knobbeltjes in mijn borsten. Begin maart ben ik hiervoor bij de mammopolie geweest. Hier zei bij de

binnenkomst de chirurg dat het cystes waren maar dat er voor mijn eigen gemoedsrust een echo zou worden gemaakt. Toen bleek bij de echo dat het geen cystes waren. Ik moest meteen door voor puncties. De chirurg die mij smorgens had ontvangen kwam de spuit klaarleggen. Ik vroeg aan hem of er in beide borsten een punctie zou worden gedaan en hij bevestigde dat. Even later kwam er een andere chirurg puncties nemen. Hij vond 1 borst voldoende. Meteen wachten op de uitslag, gelukkig goedaardig. Dus was de andere ook goedaardig volgens deze chirurg. Over 2 weken moet ik weer heen voor controle, maar mijn andere borst zit me toch niet lekker. De ene chirurg zei dat ze beide gecontroleerd moeten worden en de ander zegt dat 1 genoeg is. Moet ik aandringen op een punctie in mijn andere borst? Ben echt totaal nog niet opgelucht.

• angela

hai Esther, zeker weten dat je moet aandringen voor beide borsten. Het is jouw lijf en jouw gemoedsrust en als het je niet lekker zit moet je dat gewoon zeggen.

Ik kan me voorstellen dat je er niet op gerust bent en stel dat er wel wat is dan ben jij nog verder van huis.En is er niets dan weet je dat dan en ben jij gerustgesteld. ( ik kan hier zo boos over worden op die artsen, snappen ze dan niet dat het voor hun dagelijks werk is en voor de patient een hel om het maar even zo uit te drukken).sorry als ik zo opgefokt overkom hoor.

GEWOON DOEN !!!!!!!!! groetjes Angela

• carla

hallo ester.

ik las je verhaal.

sta erop dat je bij je andere borst ook een punctie word gedaan.

de arts kan toch niet zeggen zonder dat een punctie is gedaan dat het ook goed aardig is..

groetjes carla een vrouw van 45 jaar die drie jaar geleden te horen kreeg dat ze borstkanker had,

• Christiaen Gudrun

Esther schreef:

>

> Hallo allemaal,

>

> Ik zal mij eerst even voorstellen, ik ben Esther 25 jaar en

> heb knobbeltjes in mijn borsten. Begin maart ben ik hiervoor

> bij de mammopolie geweest. Hier zei bij de

> binnenkomst de chirurg dat het cystes waren maar dat er voor

> mijn eigen gemoedsrust een echo zou worden gemaakt. Toen

> bleek bij de echo dat het geen cystes waren. Ik moest meteen

> door voor puncties. De chirurg die mij smorgens had ontvangen

> kwam de spuit klaarleggen. Ik vroeg aan hem of er in beide

> borsten een punctie zou worden gedaan en hij bevestigde dat.

> Even later kwam er een andere chirurg puncties nemen. Hij

> vond 1 borst voldoende. Meteen wachten op de uitslag,

> gelukkig goedaardig. Dus was de andere ook goedaardig volgens

> deze chirurg. Over 2 weken moet ik weer heen voor controle,

> maar mijn andere borst zit me toch niet lekker. De ene

> chirurg zei dat ze beide gecontroleerd moeten worden en de

> ander zegt dat 1 genoeg is. Moet ik aandringen op een punctie

> in mijn andere borst? Ben echt totaal nog niet opgelucht.

• rimmy reuvekamp

hallo ben aan de eene kant aan de borst geholpen eerst een borst besparend toen 14dagen later de hele borst en delimf klieren maar nu is alles goed sport ook weer maar moet wel iederedag 1hormoon tablad gebruiken groetjes rimmy