Gina

• LindaK

Hoe is het met je moeder ??

Mijn schoonmoeder is 2 uur geleden naar het ziekenhuis gegaan, ging thuis niet meer, afgelopen week is er bloed geprikt en men aan het bloed dat het bij de lever ook niet helemaal goed is. Ze is in een paar dagen tijd helemaal geel geworden.

ik hoor van je ..

grt Linda

• Gina

Hai Linda, was al een tijd niet meer hier langs geweest.

Omdat het bij ons allemaal stil staat. Nou ja stil, vorige week zou er een punctie worden genomen van de lever, maar dat durfde ze niet aan. Wel hadden ze een ct-scan gemaakt. Die wilde de dokter eerst bekijken voor hij ging prikken. Op de scan werden grote galstenen aan getroffen, vernauwde galgangen, cistes in de lever en een tumor.

Vanmiddag moest alsnog de puncte gedaan worden, maar daar aan gekomen vertelde een andere dokter het weer niet doen. Dus weer onverrichter zaken naar huis gestuurd. Ditmaal vertelde de arts dat hij zeker weet dat het een goedaardig boedvatenkluwen is. Dat gaat dan om de tumor waar ze het over hadden. Maar we vinden het doodeng omdat er nu nog steeds geen cellen zijn afgenomen, om te kijken of het goed of kwaadaardig is. Maar me moeder word er niet beter op, ze heeft nu dagelijks last van een soort aanvalletjes. Soms wel 3x per dag, en ze kan bijna niets meer eten. Alles wat ze eet geeft last, zoals oprispingen, en steken in de bovenbuik, net onder het hart. En soms zien de ogen van mijn moeder er ook gelig uit. Nu moeten we weer wachten tot woensdag, maar we weten al dat er geen uitslag is want er is niets gedaan.

Maar hoe gaat het nu met je schoonmoeder, en wat doen ze eraan????

Het gaat trouwens wel snel dan, dat ze achteruit gaat.

Ik hoor nog wel van je, en in ieder geval veel sterkte toegewenst.

Groeten Gina.

• Gina

Hai daar ben ik nog een keer. Ik had helemaal nog niet gezegd dat de man van mijn vriendin ook aan galgangkanker is overleden. Dat is inmiddels 2 jaar geleden. Maar hij heeft er 3 jaar over gedaan met kuren. En die 3 jaar is hij redelijk door gekomen. Maar op het laatst ging het gewoon niet meer. De kuren konden niets meer doen en de tumor werd groter. Hij was nog maar 42 jaar. Hij begon ook 10 jaar geleden met galblaas problemen, daarop werd zijn galblaas verwijderd, en kreeg hij een stent in de galgang. Die moest elk jaar vervangen worden. Maar op een gegeven momemt werd het toch kwaadaardig en kreeg hij ook een tumor aan of op of in de lever.

Mijn vriendin vertelde dit vorige week aan mij. Die is niet zo'n prater en heeft eigenlijk nooit verteld wat er precies aan scheelde.Wel dat zijn lever niet goed was, maar niet dat de diagnose galgangkanker was. Maar nu ik over mijn moeder sprak en over deze site, vertelde ze dat dat bij haar man ook zo was.

Zo hoor je nog iets na 2 jaar.

Linda misschien heb je hier iets aan, groeten Gina.

• LindaK

Sorry dat ik niet eerder reageerde op je berichtje, maar we zitten zo in de put

te meer omdat 2 weken geleden mijn zoontje van 5 door een auto is overreden en in het ziekenhuis ligt en daarbij nog mijn schoonmoeder.

Het gaat heel erg snel, de artsen vertelde dat ze nog een jaar/half jaar te leven had maar nu blijkt dat het om weken zowel niet korter gaat. Alles gaat zo snel ze wordt toch nog overgeplaats naar een terminale zorginrichting en ze zegt zelf al dat ze geen bezoek meer wilt. Wat is het toch vreselijk moeilijk en hoe vang ik me man op eerst zijn kind op de intensive care en dit tegelijkertijd met zijn moeder….pfff.

Morgenavond gaan we naar haar toe en ben zelf van mening dat het waarschijnlijk de laatste keer wordt.

Dank voor je reactie en ik wens je veel kracht en steun met jou moeder en dat je haar nog een tijdje bij je mag houden.

liefs Linda

• Gina

Hai Linda

Nou nou, jullie zitten inderdaad wel in de prijzen zo. Dat is niet niks. En hoe gaat het nu met je zoontje? Red hij het allemaal, komt het weer goed? Wat een vreselijke tijd voor jullie.

Ik heb even een kaarsje hier voor jullie opgestoken, dat is het enige wat ik kan doen. Verder veel sterkte toegewenst, en hopelijk komt je zoontje er gauw weer bovenop. Ik denk in ieder geval aan jullie.

Groeten Gina

• LindaK

Hoi Gina,

Hoe is het met je moeder ?? Ik hoop dat het goed gaat en ook ik denk aan je hoor !

wij krijgen hier alles te gelijk zoonlief van 5 is gisteren voor de 5e keer geopereerd en het lijkt geslaagd maar daar in tegen is mijn schoonmoeder in 1 maand tijd zoo achteruit gegaan dat ze sinds vanmiddag in coma ligt en het niet lang meer kan duren.

Toch heel erg verwarrend dat de artsen zeiden ze heeft nog een half jaar/jaar te leven uiteindelijk gaat het nu om weken dan wel dagen.

groet Linda

• Gina

Hai Linda

Wij hebben positieve berichten gekregen, Vorige week vrijdag moesten we de uitslag halen van de MRI scan, en die is helemaal goed. En de dokter vertelde toen dat me moeder direkt boven werd verwacht om smiddags de galstenen te verwijderen. dat was wel wat overrompelend, maar ook wel weer lekker. Alleen is het toen smiddags niet gelukt ze kreeg een bloeding, en smaandags werd toen opnieuw geprobeerd en dat is toen wel gelukt. Dinsdag mocht mijn moeder naar huis, en nu is ze herstellende. Volgens de artsen is het toch allemaal goedaaardig, en 20 juli moet ze terug komen voor een bloedcontrole, en hopelijk zijn wij dan weer klaar in het AVL.

Maar bij jullie zal het denk ik inderdaad snel afgelopen zijn met je schoonmoeder. Als ze nu in coma ligt, duurt dat meestal maar een paar dagen.

En wat je zoon betreft is het echt vreselijk allemaal, en dan vooral de samenloop, Het had niet slechter gekund allemaal. Linda ik wens jullie weer erg veel sterkte toe, in deze o zo moeilijke tijd. En ik denk aan jullie, groeten Gina.

• LindaK

ooo wat een goed nieuws Gina daar ben ik erg blij om meid !

Hopelijk knapt je moeder snel op!

Helaas is gisterenavond mijn schoonmoeder overleden.

grt Linda

• Gina

Hai Linda

Gecondoleerd met je schoonmoeder, en het duurde dus inderdaad niet zo lang meer. Heel veel sterkte deze dagen voor jou en je gezin. En veel sterkte met je zoon natuurlijk.

Ik hoor nog wel van je, groeten Gina.